Locatie van bureaublad weg, krijg nu een tijdelijke waar ik niks mee kan.

Status
Niet open voor verdere reacties.

JpBachelor

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 feb 2012
Goedemorgen,
Gisteren is een van mijn harde schijven kapot gegaan. Op die HDD stond ook de bureaublad (D:\Users\<gebruikersnaam>\Desktop i.p.v. C:\)
Nu heb ik een tijdelijke bureaublad waar alleen Prullenbak op staat. Ik kan geen snelkoppelingen erop zetten en alles wat ik vast pin aan de taakbalk word bij afsluiten niet opgeslagen: de eerste de beste keer dat ik mijn PC weer opstart word ik begroet met die tijdelijke bureaublad en de melding dat D:\Users\<gebruikersnaam>\Desktop niet gevonden kan worden (logisch want D:\ is defect en uit de kast gehaald, communiceerde toch niet meer.)

Nou is mijn vraag: Hoe krijg ik het voor elkaar om de locatie van de bureaublad terug naar C:\ te krijgen, zodat ik van die tijdelijke bureaublad af ben?
Alvast bedankt voor uw tijd,
JpBachelor

Windows 7 32 bit
3 GB RAM
320 GB(OS schijf) en 1TB(defect) HDD's
Core 2 Duo (2x 2400 MHz)
Nvidia 8800GT 512MB grafische kaart

Dat is inderdaad hoe ik Desktop, Downloads, Docenment enz. op D:\ heb gekregen.
Het terugdraaien van deze actie is alleen niet meer op dezelfde manier te doen, gezien D:\ defect is en zowel ik als de PC er niet meer bij kunnen.
Helaas genoeg wilt de PC wel nog steeds alles wegschrijven naar D:\. dit zorgt ervoor dat downloaden van bestanden lastig word(maar niet onmogelijk), Word zich lam zoekt naar Normal.dot en dat de Bureaublad niet meewerkt

Hoi,
Welkom op Helpmij ;)
Je kunt gewoon een nieuw account aanmaken, dan schrijft hij weer alles naar C:
Je huidige account zou je kunnen verwijderen als je er toch niets meer mee kan.

Laatst bewerkt:
Dank voor de verwelkoming.
Dank voor de tip maar het is niet meer nodig: na een tijdje heeft de computer de ontdekking gedaan dat de locatie niet gevonden kan worden omdat de HDD afwezig is, dus heeft de PC zelfstandig een nieuwe locatie gemaakt.
De rest van de problemen (ontbreken van Normal.dot bij Word, download Locatie en andere genoemde problemen) zijn voor zover ik kan zien ook opgelost voor zover dat kan: de 1TB schijf blijf onbereikbaar na het uitproberen van verschillende trucjes en ik ben niet bereid om 900-1200 euro neer te leggen voor Data Recovery bij SeaGate (achterlijke prijzen....).

Zodra ik heb gevonden hoe dat moet zal ik deze Thread als opgelost markeren.
Groet,
JpBachelor

Hoe het is opgelost is best wel raar eigenlijk: Ik heb een externe HDD aangesloten die hij meteen las als D:\ Daar werd automatisch Users\<gebruikersnaam>\Desktop aangemaakt. Vanaf daar kon ik de locatie verkassen naar C:\ Probleem opgelost^^.

Daar had ik in eerste instantie ook over nagedacht maar was niet zeker of dat zou werken, blijkbaar wel dus.
Weer wat bijgeleerd!
Bedankt voor de terugmelding. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan