Locatie van Bureaublad

Status
Niet open voor verdere reacties.

TBM12

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2010
Berichten
22
Hallo Forumleden,

Ik heb per ongeluk de locatie van het Bureaublad verplaatst van C:\Users\[Naam]\Desktop naar C:\Users\[Naam]
Nu heb ik dat willen terugveranderen, maar dat gaat niet meer, ook niet als ik op 'Standaardinstellingen herstellen' klik (waarna het doel weer wordt ingesteld op C:\Users\[Naam]\Desktop) werkt het niet.

Ik krijg steeds de volgende foutmelding: "Kan de map niet verplaatsen omdat er zich een map in hetzelfde pad bevindt die niet kan worden omgeleid. Toegang geweigerd."

Ook als ik probeer de locatie van 'Bureaublad' eerst naar een locatie op mijn 2e interne schijf (D:\) te verplaatsen, krijg ik deze foutmelding.

Doordat Bureaublad nu gekoppeld is aan wat eerst de bovenliggende map van Bureaublad had moeten zijn, staan alle systeemmappen (Documenten, contactpesonen, enz...) nu op het bureaublad.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Is dit te repareren?

Bij voorbaat heel veel dank!
TBM12

PS: Systeemherstelpunt is geen optie.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gebruiker account resetten of nieuwe gebruiker aanmaken en andere verwijderen of probeer de map bureaublad te kopieren naar je user map en verwijder andere... of pas het doel handmatig aan.
 
Hallo xxTristan,
Met het aanmaken van een nieuw account (wat ik heb gedaan) ben ik wel al mijn instellingen, geïnstalleerde programma's enz... kwijt. Het handmatig wijzigen of 'slepen' van 'Bureaublad' naar in feite zichzelf resulteert telkens weer in een foutmelding.
Ik baal er flink van dat door een stomme fout van mezelf systeemherstel niet meer werkt, maar nu had je het over 'resetten van gebruikersaccount', betekent dat net zoiets als een nieuw account aanmaken en het oude verwijderen (alles kwijt) of is er een verschil?

Ik sta uiteraard ook nog open voor andere oplossingen, heel graag zelfs
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Maak eventueel een nieuw account aan met administrators rechten. Zorg ervoor dat je andere acount is uitgelogd. ( niet switch user )
Hierna ga je vanuit het andere acount de desktop map terug te plaatsen. ( deze zal nu niet in gebruik zijn ).

Antwoord op je Foutmelding: Heb je perongeluk in de map Desktop. De map Desktop staan?
Dit zou namelijk aangeven waarom je een dubbel pad zou gebruiken.
 
Het nieuwe account dat ik heb gemaakt heeft admin-rechten, maar ik zie in de map C:\Users\[naam] (waarbij naam trouwens wordt weergegeven als 'Bureaublad' (met een slotje op het symbool)) alleen de bestanden staan die daadwerkelijk op het bureaublad van [naam] staan, en niet de systeemmappen Documenten, Downloads, Bureaublad (<<waarvan ik de locatie weer moet veranderen...), enz.

Ik hoop dat het probleem een beetje duidelijk is, want in mijn omgeving snapt niemand er iets van... En als ik mijn eigen probleemomschrijving lees, klinkt het allemaal een beetje vaag...
 
Dat is dus het probleem. je hebt 2x Bureaublad staat eerst als de gebruikersnaam en dan als nog een map erin.

Het moet zijn je "Gebruikersnaam" Daarna komen Bureaublad, Mijn documenten etc.

De reden dat je de map niet kunt verplaatsen geeft de foutmelding ook aan. Je probeert 2 dezelfde mappen te verplaatsen. Dat werkt blijkbaar niet.
Verander 1 van de 2 namen en controleer of niet andere mappen ook nog zo zijn genoemd. Verander dit, dan zou de foutmelding weg moeten zijn.
 
@WijnenIT: Als ik de naam van de ene map verander, is de andere map ook veranderd...
 
Zou je eventueel wat screenshots willen plaatsen?
Heb je de mappen gekoppeld staat bij eigenschappen?

EDIT:ik zal dit thuis even nalopen. Zal vanavond laat pas worden
 
Laatst bewerkt:
Wat bedoel je met gekoppeld?

Hier 2 screenshots (in 1 png):
- boven: de bovenste systeemmap van de gebruiker
- onder: de map Bureaublad, die (zoals je in de adresbalk kan zien) hetzelfde is als de bovenste map
 

Bijlagen

  • Screenshot01.jpg
    Screenshot01.jpg
    59,9 KB · Weergaven: 184
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan