Locatie van Vista verkenner

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjakie1962

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 jun 2011
Berichten
2
Recentelijk heb ik Windows Vista Home premium opnieuw geinstalleerd op mijn laptop. Ik heb drie problemen met de windows verkenner. Allereerst kan ik de verkenner alleen maar openen via START, rechter muisknop, verkennen. Vervolgens kan ik de locatie van de verkenner niet vinden (zou toch 'gewoon' in de map C:\windows moeten staan ??)
Ten tweede opent de verkenner altijd in de map: C:\Users\Jack & Eveline\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu. Dat wil ik graag veranderen, maar lukt me dus niet.
Ten derde manifesteert er zich een map: C:\Windows.old\$Recycle.Bin\S-1-5-21-72861757-3475680636-3237898376-1002\$RHPTLYL\Plopnews\Mooie foto in de verkenner. Deze map wil ik graag verwijderen, maar wordt door windows niet toegestaan. Iemand enig idee ??
Dank
 
eerste punt is hoe en waar wil je deze openen?
locatie?
start>alle programma's> buro accessoires>windows verkenner.
maak een snelkoppeling naar waar je wilt!

tweede de map die opent kun je zelf bepalen,hier uitleg:
http://computertotaal.nl/article/7531/verkenner-opstarten-met-een-andere-map.html

derde punt,de locatie waar naar verwezen word is de prullenbak dus maak die eens leeg en kijk of de map weg is.
lukt dit niet download en installeer het progje unlocker en maak het bestand vrij en verwijder het .
http://www.filehippo.com/download_unlocker/
 
Laatst bewerkt:
Windows\explorer.exe

Daar staat de Verkenner.
 
Hoi,
welkom op Helpmij
ik heb het gevoel dat je een upgrade hebt gedaan i.p.v. een aangepaste installatie, vandaar de map Windows.old
Vista set-up How To.
 
Dank voor jullie reacties.
Maikel: Ik was op zoek naar de lokatie van Windows explorer om de 'actie' van van het aanpassen van de startpagina van de verkenner te kunnen uitvoeren. Heb ik ondertussen gevonden (met dank aan Aptje). Je link naar het artikel van computertotaal had ik al eens geprobeerd, maar blijkbaar doe ik toch iets niet goed, want op die manier lukt het niet. Vreemd genoeg kom ik er nu achter dat als ik de verkenner open als 'administrator' deze wel direct naar de juiste map gaat. Er is slechts één account aanwezig op de laptop en zoals hebt begrepen is die genaamd "Jack & Eveline". Dat is ook waarmee we normaliter de computer opstarten. Als ik dan de verkenner open, gaat deze dus naar de map C:\Users\Jack & Eveline\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu. En volgens mij heb ik alle machtigingen goed staan ?
Derde punt: prullenbak was leeg, maar het unlocker progje heeft het opgelost. Dank daar voor !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan