• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Locatie virtualizeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nielossos

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 dec 2015
Beste mensen,

Voor mijn stage maak ik een Excel document voor een magazijn.
Hierin staan verschillende onderdelen met een beschrijving.
Nu wil ik graag een locatie toewijzen aan elk onderdeel en dit weergeven in een 2D plattegrond van het magazijn.
Bijvoorbeeld:
Onderdeel A moet in stelling 4 kolom D en rij 2 en vervolgens geeft excel op de plattegrond in stelling 4, kolom d en rij 2 onderdeel A weer.

Graag wil ik weten hoe ik dit kan verwezenlijken.

Met vriendelijke groet.

Laatst bewerkt:
Hoi,
Welkom op dit forum:)
Plaats eerst een voorbeeldbestandje, je zal veel sneller geholpen worden
Succes met uw stage

Bedankt voor de reactie.
Hieronder vind u 2 afbeeldingen.
Voorbeeld 1 geeft de "plattegrond" weer (soort grid view).
Voorbeeld 2 geeft de database weer waar ik de waardes wil veranderen.
Zodra dat ik in mijn database het stelling nummer o.i.d. verander wil ik dat dat weer gegeven word in de "plattegrond".

Met vriendelijke groet.

Voorbeeld1.jpgVoorbeeld2.jpg

Niet dat ik een oplossing heb, maar met een voorbeeldbestand wordt een Excel bestand verwacht.
Die plaatjes kunnen we helaas niet importeren, en er zal weinig animo zijn om je gegevens handmatig in te kloppen.

Hoi Nielossos,
Een paar plaatjes zijn wel geen voorbeeldbestand:confused:
Maar omdat je nieuw bent op dit forum zoiets mischien?
Klik in F op een van BNZ dingen

Bijlagen

Goedemorgen,

Bij dit bericht zit een voorbeeld bestand,
Bij de gegevens op tabblad "Database" staan locatie gegevens (Stelling nr, Kolom A t/m G en rij 0 t/m 5)
Mijn vraag is als volgt:
Is het mogelijk als ik bij een item de locatie gegevens invul, dat dit item dan op de aangegeven plek wordt weergegeven in tabblad magazijn.

Met vriendelijke groet.Bekijk bijlage Magazijn nieuw.xlsxBekijk bijlage Magazijn nieuw.xlsx

Daarnaast moeten wijzigingen in de database (van rij 3 naar 4 bijvoorbeeld) automatisch op de plattegrond worden toegepast.
Ik heb al een poging gedaan met turntabel/draaitabel, maar het lukt me niet om het gewenste resultaat te krijgen.
Iemand enig idee?

Met vriendelijke groet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan