Locked processor

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ferry1979

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2004
Ik heb een P4 2.4 Gh=Hz met een ASUS moederboard. (paradigit).
Deze processor is locked zoals dat genoemd wordt. Heeft iemand als eens geprobeerd om zo`n processor toch over te klokken?
Misschien een link naar een goede site over dit onderwerp?

groeten,
Ferry

Verplaatst naar " overklokken"

Een Pentium IV is wel over te klokken door de snelheid van de Frontsidebus te verhogen. Alleen de multiplier is gelockt.

De Pentium 4 2,4ghz is goed over te klokken.
Het hangt er vanaf welke "Stepping" je hebt.

Sommige halen uit een 2,4ghz wel 3,4ghz, maar dit is ook afhankelijk van de rest van je hardware.

Hier heb je wat info over het overklokken.
http://www.tweakzone.nl/tweaks/333

Bedankt, Ik dacht ergens gelezen te hebben dat ik een soldeer verbinding moest verwijder op het MB.

Ik heb nu geprobeerd om de snelheid op te krikken, maar bij 2.6 GHz ging de temp bij 100 % CPU belasting al over de 70°C.
Beetje veel dacht ik, dus toch maar weer terug gezet.

Wat is de eenvoudigste manier om de koeling te vergroten?
(de Fan staat al op Max).

Hoe zit je met de rest van je koeling in de PC-kast?
Zit er niet te veel en niet te weinig koelpasta, tussen het koelblok(heatsink) en de processor(CPU)?

Ik heb zelf een 2,6ghz Pentium 4 deze draait momenteel nog op 2,8ghz, met een temperatuur van ±33ºC of lager, als de pc niks doet.
Ik heb hem ook al naar de 3,0ghz geklokt en dan is de temperatuur iets van 35ºC, als ie niks doet.
Bij het spelen van een game, komt ie net op de 51ºC(hoogstens)

Bij mijn weten kan je niks wijzigen wat je Multiplier lock betreft.

Dit kan wel bij AMD processoren.

Tja, op 2.4 Ghz wordt ie al 50 graden.
Waarschijnlijk dat de kast niet genoeg koude lucht krijgt.
Ik heb nog wel een kleine fan liggen. Die zal ik eens erbij zetten in de kast, kijken wat het scheelt.

Ik heb ook een beetje zitten wroeten aan de koeling, dus ik zal even de pasta controleren.

Ik geloof dat ik van het weekend weer wat te spelen heb,

Nou helemaal toppie hoor!
Ik heb alleen wat koelpasta tussen processor en het blok gedaan.
Nu een maximum temperatuur van 52 graden op 2.9 GHz. Normaal rond de 43 graden. Lijkt me netjes zonder extra koeling.

Ik heb hem geprobeerd om 3.0 GHz, maar toen sloeg ie af na het inloggen met XP. Een hogere voedingsspanning dan 5.75 Volt durf ik niet aan.

En nu verder met de grafische kaart.

Volgens mij is overklokken net zo spannend als een wedstrijd van het nederlandse elftal :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan