Loeiende pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

lord4163

Banned
Lid geworden
17 dec 2007
Laatst in slaapstand gezet en sindsdien weer een loeiende pc onder het spelen van games of hoge processen wat heel het dorp kan horen !

De vorige keer was dit probleem opgelost bij het schoonmaken maar paar dagen geleden nog schoon gemaakt?

Help!! heb het vermoede dat het uit mijn cpu cooler komt het geluid klinkt als een stofzuiger die je bijvoorbeeld van de bank op de bank laat zuigen heel irritand:confused:

Hoe kan ik dit oplossen ?

Groet

Kijk eens in de BIOS of er niet een faciliteit te activeren is waarmee de koeling automatisch geregeld wordt. Overigens zet die automaat de koeling van de CPU wel snel op maximum als de buitentemperatuur wat hoger is (het is nu eenmaal zomer, nietwaar:-) )

Hoi !

Als je kast van binnen goed stofvrij is heb je mogelijk de CPU-koeler geraakt en moet er nieuwe koelpasta worden aangebracht.

Helpt dat ook niet: nadenken over een betere CPU-koeler: http://www.alternate.nl/html/catego...tgid=130&tn=HARDWARE&l1=Koeling&l2=Processor&

Als de PC lang goed gedraaid heeft lijkt het me niet zinvol de bestaande rand-temp. in het bios te verhogen, tenzij je een ervaren gebruiker bent.

Greetz,

Harry.

Uhhm ben niet zo handig met bios maar in de pc geen enkel stofje te bekennen heb deze pc al denk ik 4 jaar ofzo en nooit koelpasta vervangen de pc staat elke dag aan en niet klein tijdje ook :cool: dus is mijn vraag hoe breng ik de pasta aan gewoon beetje smeren en welke pasta ze zijn er van €1,- tot 30 denk ik^^

Bedankt

Ja thnx en wat moest ik doen in bios cooler helemaal voluit zetten ?

Hoi !

Als je een gekochte merk-PC hebt (H.P., Dell, Acer) is het meestal niet mogelijk in het bios veel in te stellen.

Wel bij een z.g. eigen-bouw PC, maar als je "Default Setting"o.i.d. kiest ben je altijd veilig.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan