Log checken svp?

• Onderwerp starter Onderwerp starter mnb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mnb

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 apr 2004
Langzame PC, kan iemand log nakijken?

Nieuwe download

nieuwe log met 38 infecties

PC is erg traag geworden
diverse sites kan ik niet meer bekijken
ik moet meerdere keren klikken voordat de software zijn werk doet
Nieuwe PC met windows xp, alles geupdate en virusscan

Hoe moet ik nu verder met onderstaand log/de info over de infecties????????

Logfile of HijackThis v1.98.2
Scan saved at 13:12:17, on 26-10-2004
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\WINDOWS\system32\RunDll32.exe
C:\WINDOWS\System32\sistray.EXE
C:\WINDOWS\System32\keyhook.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Program Files\Java\j2re1.4.2_04\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Program Files\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Program Files\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\PROGRA~1\Lavasoft\AD-AWA~2\Ad-Aware.exe
C:\Documents and Settings\user\Mijn documenten\Hijack This\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.startpagina.nl/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.startpagina.nl/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koppelingen
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Program Files\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Program Files\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [SiS Tray] C:\WINDOWS\System32\sistray.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SiS Windows KeyHook] C:\WINDOWS\System32\keyhook.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SiSUSBRG] C:\WINDOWS\SiSUSBrg.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Program Files\Java\j2re1.4.2_04\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ZingSpooler] C:\Program Files\Common Files\Zing\ZingSpooler.exe

Laatst bewerkt:
Re: Langzame PC, kan iemand log nakijken?

Geplaatst door mnb
C:\Program Files\Lavasoft\Ad-aware 6\Ad-aware.exe

AdAware 6 is verouderd. Installeer de sterk verbeterde opvolger, AdAware SE 1.05: http://www.majorgeeks.com/download506.html
Haal de nieuwste updates binnen, doe de volledige scan, laat alles verwijderen wat wordt gevonden. Start daarna de pc opnieuw op.

PS: dat AdAware nieuwe objecten vindt is geen reden om een HijackThis-log te gaan plaatsen. Zolang Adaware gewoon verwijdert wat er wordt gevonden, is er niets aan de hand.

Heb nu Noadware v2.01 gedownload, uitgepakt

Hoe verwijder ik die oudere versies helemaal?
Hijack kan ik dan ook verwijderen neem ik aan

Probleem blijft dat ik wel 5 x bv outlook express moet aantikken, dat de PC extreem traag is
terwijl het een nieuwe pc met nieuwe software is.

Deze nieuwe versie vindt 25 infecties. Nu moet ik registreren voor 29,95 dollar??????

Inmiddels doet de PC het nauwelijks meer. Berichten verzenden laat ie ook afweten
:confused: :eek:

Laatst bewerkt:
Geplaatst door mnb
Heb nu Noadware v2.01 gedownload, uitgepakt

Hoe kom je daar nu bij? Verwijder dat NoAdware weer! Dat is beslist geen goed programma.
Het programma dat je moet hebben is: AdAware SE Personal 1.05. Tijdens de installatie daarvan kun je aangeven dat de oudere versie van AdAware moet worden verwijderd (dat staat standaard geselecteerd, dus dat hoef je niet te veranderen).

http://www.majorgeeks.com/download506.html

Geplaatst door buffy

Hoe kom je daar nu bij? Verwijder dat NoAdware weer! Dat is beslist geen goed programma.

Door het aanklikken van JOUW link:confused:

Heb nu de goede versie en in het eerste bericht met mijn dringende vraag hoe ik die infecties kan verwijderen aangepast.
De nieuwe log staat dus enkele berichten hierboven.

WAT NU DAN?

In quarantine zetten en die map verwijderen ofzo????

Laatst bewerkt:
Geplaatst door mnb
Door het aanklikken van JOUW link:confused:

Mijn link leidt keurig naar de site van Majorgeeks waar je AdAware SE kunt downloaden. Dat jij kennelijk in één of andere advertentie-popup voor NoAdware bent getuind is mijn schuld niet. (Zo komt de meeste spyware trouwens ook pc's binnen: doordat mensen alles maar aanklikken, zonder eerst even na te denken.)

Geplaatst door mnb
Heb nu de goede versie en in het eerste bericht met mijn dringende vraag hoe ik die infecties kan verwijderen aangepast.
De nieuwe log staat dus enkele berichten hierboven.

WAT NU DAN?

In quarantine zetten en die map verwijderen ofzo????

Wat is nu het probleem? Je laat AdAware de gevonden problemen gewoon in quarantaine zette, dat is alles. Eventueel kun je later de in quarantaine gezette items definitief verwijderen.

AdAware SE heeft je pc keurig schoongemaakt, want in je nieuwste log is geen enkel probleem meer te zien.

Oké

Dank je voor je hulp!

Ik zet ze dus gewoon allemaal in quarantaine.

Eerder mocht dit niet.......vandaar mijn twijfel

Het zijn allemaal cookies, vind het niet altijd makkelijk om de slechte of onschuldige er uit te halen, vandaar

PC was erg traag dat was het probleem
maar misschien ben ik wel te snel
:love:

De tracking cookies die AdAware vindt kun je gewoon laten verwijderen en verder hoef je daar totaal niet wakker van te liggen.

Als je pc traag is, kan dat allerlei oorzaken hebben. Heb je al eens schijfopruiming en defragmentatie (in veilige modus) gedaan? Dat kan wonderen doen voor de snelheid van je pc.

Heb defragmentatie en schijfopruiming gedaan en inderdaad de PC lijkt sneller

wel moet ik nog steeds 2 x aantikken wil ik outlook express openen.

Ik had nog geen defragmentatie/schijfopruiming gedaan omdat ik bij aankoop hoorde (via vraag andere klant) dat dit niet kon bij XP /virusscanner combi.
In ieder geval, ik ving iets op waardoor ik dacht dat dit ook op mij van toepassing was

Dus wel:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan