Log error 50013 op HP Lj 2100

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yoshi

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2002
Berichten
171
Printer heeft volgende symptomen :

- Print soms witte pagina's
- reageert soms niet op een printcommando.

Op de log-pagina komt slechts één error voor : 50013

Helaas kunnen we nergens een verklaring vinden voor deze code.
 
op een ander forum vond ik dezelfde vraag met dezelfde printer. Dit was het antwoord :

this is merely a matter of an (over)used pickup roller. Just replace it and your problem will be solved. Error 50013 is a typical "paper jam" error message!

Ik hoop dat iemand dat voor je kan vertalen in duidelijk Nederlands, want ik weet zelf niet echt goed wat ze ermee bedoelen.

Groetjes, Tanja
 
Heeft deze printer weleens goed gewerkt op deze PC.
 
Er staat dus dat de transport rol te veel gebruikt is en als je hem vervangt is het opgelost.
Je kunt deze rubberen rollen ook schoonmaken met een schuurspons ze worden namelijk te glad.
 
Ikzelf heb ook wel eens dit soort problemen gehad met te glad papier. Kan dat er ook nog mee te maken hebben? Dus even een ander pak papier kopen?

Groetjes, Tanja
 
Ik heb zelf een HP 510 gehad en daar kon je een gratis cleanset voorkrijgen. Een schuurspons op een houder met floppy en dan ging de transsport rol 5 min. draaien en werd het rubber gereinigd (opgeruwd).
 
Hopelijk heeft Jos die er ook bijgekregen. Dan zal het snel opgelost zijn

Groetjes, Tanja
 
Je kunt ook het papier eerst nat maken wordt het ook wat ruwer van (in de wasdroger) !!!!
 
Volgens HP kun je het beter ZO doen:

Cleaning the paper pickup roller

Unplug the printer from the power source.
Slide the tray (paper cassette) out of the printer.
Locate the black paper pickup roller.
Clean the pickup roller with a lint-free cloth. If necessary, moisten it with a few drops of water.
Allow it to dry.
Slide the tray back into the printer.
Plug the printer back into the power source

Groetjes, Tanja

@will-well In de wasdroger wordt juist alles zacht!!
 
Laatst bewerkt:
Ja dat klopt ik heb ook geen verstand van wassen.

Die transsport rollen v/h papier daar komt dus een glad laagje op en die moet eraf anders pakt hij het papier niet.
 
Of verwacht niet zo snel antwoord:D . Is misschien al zijn rolletjes aan het schoonmaken:D

Ik wacht het af. Komt vanzelf weer terug
Groetjes, Tanja
 
Hey allemaal !

Bedankt over deze overweldigende snelle reactie. Koffie heb ik ondertussen inderdaad ook gedronken. En rolletjes gekuist ook ! Tijd zal uitwijzen of het een beetje beter draait.

Papierstoringen, daar raakt een mens gewend aan. En men leert er mee leven. Alleen had ik zo iets van 'Wat betekent die code nou eigenlijk ? Als je in zwaardere printers gaat kijken (4000 enz.), die hebben allemaal een klein schermpje, weet je. En als daar een code op staat die begint met 50XXX, dan zit er iets fout in de fuser-unit. Vandaar dat ik ben beginnen graven of er met het printertje niet nog wat méér aan de hand was, dan alleen maar 'papierstoringen'

Nice WE, all of you !

En dan is er koffie, D.E.-koffie, lekkere koffie !
 
De code die weet je nu dus. Ik hoop dat het allemaal goed gaat en blijft werken!:thumb:

Groetjes, Tanja
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan