log on to windows error

Status
Niet open voor verdere reacties.

Donna1

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2006
Berichten
16
Hallo,

vorig maand heb ik een trial geprobeerd van kasperksy KIS 2010, beviel super maar de trial was voorbij en besloot om em te verwijderen. Een heropstart was nodig, maar ik kom er niet meer in, ik kan niet eens zo goed uitleggen wat dit allemaal inhoudt dus ik heb een foto gemaakt van de error die ik achter mekaar krijg bij het opstarten (na dual start) en dan vervolgens een log on scherm, wat ik er ook bij moet zeggen dat het mijn password niet accepteert, foutieve ingave dus, en ik weet zeker dat ik het goede password heb ingetypt! Ik heb geprobeerd om eht in veilige modus op te starten maar welke keuze van opstart ik ook maak uit het lijstje het herstart weer en kom ik uiteindelijk toch weer bij het onderstaande scherm. De code die gegeven wordt is 1 van de errorcodes, of het is met 6 of met 5 of met 4 ecc.

1. het error scherm

[URL=http://img5.imageshack.us/i/p1010005be.jpg/][/URL]


2. en dit is dan de logon scherm die ik krijg,

[URL=http://img30.imageshack.us/i/p1010008r.jpg/][/URL]

Verder als dit kom ik dus niet .......

ik hoop dat iemand mij hier kan helpen en zeggen wat er aan de hand is want ik snap er niks meer van :rolleyes:

Groetjes,
Donna
 
Als je de computer opnieuw opstart. Dan krijg je eerst het opstartscherm te zien voordat Windows geladen wordt (BIOS). Op het moment dat overgaat naar het Windows laad scherm moet je op F8 drukken (beginnen liever maar iets te vroeg en druk gewoon om de +/- 1/2 seconde de F8 toets in). Nu krijg je een opstart menu te zien. Hier kan je kiezen voor starten in de veilige modus. Lukt dit wel?

Als het lukt krijg je op een gegeven moment de vraag of je 'systeem herstel' wilt gebruiken. Kies daarvoor en dan kan je een herstel punt kiezen. Kies het laatste herstelpunt voordat je Kaspersky verwijderde. Laat alles herstellen, de PC zal herstarten en kijk of het dan wel lukt om aan te melden :)
 
Ik heb geprobeerd om eht in veilige modus op te starten maar welke keuze van opstart ik ook maak uit het lijstje het herstart weer en kom ik uiteindelijk toch weer bij het onderstaande scherm

zoals ik al zei lukt dit dus ook niet, veilige modus, met networking of wat dan ook, wat ik ook kies doet het niet, hij herstart weer en dan kom ik in dat scherm.

Ik zou willen dat het kon wat jij zei :D maar nee.

Wat zou ik verder nog kunnen doen? iig bedankt voor je reactie.

groetjes

Donna
 
Hallo,

Is er iemand die mij hierin alsjeblieft kan helpen en/of adviseren?

Ik kon er uiteindelijk wel inkomen door gewoon enter te drukken zonder wachtwoord dus, daar kreeg ik de melding dat een virus/trojan zich was gaan uitbreiden naar de provider. Mijn verbinding is tijdelijk gedeeltelijk afgesloten. Via de provider kon ik wel mcafee downloaden en dat heb ik gedaan, laten draaien en alles op kunnen schonen. Een herstart was nodig, dus dat heb ik gedaan , maar nu wel als gevolg dat ik krijg nu weer het scherm (zie foto 2) die jullie in mijn vorige bericht zien, maar als ik nu enter kom ik erin maar logt mij ook weer direct af. De meldingen (zie foto1) zijn er wederom ook weer.

Ik zou graag weer in mn normale pc kunnen dus als iemand mij kan helpen, heel graag.

groetjes,
Donna :confused:
 
Ik zou een herstelinstallatie doen van XP.
[Eigenlijk is het beter trouwens om XP helemaal nieuw te installeren, nu je blijkbaar virussen e.d. hebt gehad].

Instructies voor herstelinstallatie XP: hier

Hiervoor heb je een volwaardige installatie-cd van XP nodig van het juiste soort:
1. Taal
2. Soort (XP Professional of XP Home, afh. wat je op je harde schijf hebt staan)
3. OEM, Upgrade, retail, Volume License
4. Moet op het zelfde SP (=Service Pack) niveau zijn als de XP op je harde schijf
5. (Als je géén floppy-drive in je computer hebt én het betreft een systeem met SATA schijven): Een installatie CD waar de bijbehorende (SATA) harddisk-controller driver in is geïntegreerd.

Verder heb je ook de XP Product-code nodig, kijk dus na of die ergens op een sticker aanwezig is (Product-code ziet er zo uit: XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX, dus 5 blokken van 5 cijfers/letters)

Je kunt m.b.v. nLite i.c.m. een goede basis installatie-cd (zie eisen 1 t/m 3) een XP installatie-cd maken die voldoet aan eisen 4 en 5.
Hiervoor moet je dan hebben de juiste versie van Service Pack in de juiste taal (download de versie op jou van toepassing is):
SP3 voor XP Engels
SP3 voor XP Nederlands
SP2 voor XP Engels
SP2 voor XP Nederlands

Als ook een SATA-driver noodzakelijk is, kijk dan op de website van je pc (indien merk-pc) of op de website van de maker van je moederbord voor de juiste SATA-driver die je kunt integreren m.b.v. nLite als zgn. Tekstmodus driver. Het opvallende van zo'n tekstmodus driver is dat er een txtsetup.oem bestand bij aanwezig hoort te zijn, anders kun je 'm niet als Tekstmodus driver integreren. Zorg er dus voor dat je na het downloaden (en evt. uitpakken) van de benodigde SATA harddiskcontroller-driver controleert dat die txtsetup.oem aanwezig is.

Voor diverse handleidingen kun je op Google zoeken op:
nlite slipstream xp

Controleer eerst op de te gebruiken basis XP installatiecd of er in de \i386 map ervan een winnt.sif bestand staat. Is dat het geval, kopieer dan de inhoud van de installatiecd naar een map op de harde schijf, verwijder of hernoem daar winnt.sif in de i386 map en verwijs bij gebruik van nLite naar de map op de harde schijf waarnaar je de XP installatie-cd hebt gekopieerd.
Je loopt nl. het risico dat er in dat winnt.sif bestand zaken als formatteren van de harddisk is opgenomen, waardoor je alles op de harde schijf kwijt kan raken.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan