Logbestanden wissen

Status
Niet open voor verdere reacties.

dutchsoulboy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 okt 2000
Ik vroeg mij zo af of dat ook niet de performance ten goede komt.
Er sis namelijk een optie om alle gebeurtenissen te wissen in het logboekenbestand. Configuratiescherm> systeembeheer> logboeken.
Zou het niet verstandig zijn om af en toe "zulke"dingen af en toe te verwijderen? In verband met het eventueel ten goede komen van de performance ?

huh ?

Ik denk dat je beter een andere computer kunt kopen als je zelf uit die logging performance verbetering wilt halen.

Die meldingen staan namelijk ergen op je disk en kost misschien 3% CPU (alleen als er iets weggeschreven wordt, dit is alleen als er een probleem met je computer is of als je een driver installered of rechten veranderd enz.).

Er wordt ook automatisch aangeven als het logboek vol zou zijn. Je zou misschien kunnen instellen dat deze maar tot 5 dagen terug logged.
Maar dan heb je waarschijnlijk geen betere performance, je zult dan alleen een paar kB per dag besparen van je harddisk.

Groet,
Cyp!

Nou da's niet helemaal waar!
De bestanden gaan terug tot op de dag dat je de computer geïnstalleerd hebt !
Dus het zijn er nogal wat. Uiteindelijk heb je er niets aan, lijkt me. Volgens mij doen niet veel mensen er iets mee.
Als je problemen hebt , draai je systeemherstel en klaar is kees. Wie doet er nou wat met die logboekbestanden ?

jaja..

Zo aan je antwoord te lezen heb je niet veel verstand van computers en lees je de post ook niet helemaal goed door...

Ik gaf aan dat het mogelijk is dat de logging ingesteld kan worden zodat hij maar 5 dagen vasthoud, standaard houd deze alles vast... (vanaf het begin dus)

Ik werk zelf op een helpdesk en een systeemherstel is hier absoluut géén oplossing. het is zelfs de slechtste oplossing die er is. Die systeemherstel is weer zo'n nutteloze optie van microsoft...

En de opmerking dat die logging nergens voor nodig is is ook niet waar. Ik kijk bij vrijwel elk probleem dat ik op ga/moet lossen in de eventviewer. Zo kan ik zien welke hardware er problemen opleveren en hoelang al.

Het leeg gooien doe ik weleens, dit alleen als ik denk dat het probleem dat er was opgelost is.

Call closed..

Die eventviewer waar jij het over hebt, waar kan je die ophalen ?

Die staat in je configuratiescherm onder systeembeheer.

Dan ga je op zoek naar eventviewer (engelse versie) of logboeken (nl versie)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan