logboek gebeurtenis 2511

Status
Niet open voor verdere reacties.
De WLAN AutoConfig service wordt automatisch gestopt in de gevallen dat:
i. Je helemaal geen wifi module in je pc/laptop hebt
ii. Je wel een wifi module in je pc/laptop hebt maar je via een verbindingenutility van de wifi netwerkadapter-leverancier (onderdeel van de driversoftware) verbinding maakt met wifi netwerken, dus niet op "de Windows manier"
Heb je helemaal geen wifi module, dan kun je deze service in services.msc dubbelklikken en hem Opstarttype "Uitgeschakeld" geven. Natuurlijk moet die weer aangezet worden zodra je wél een wifi module gaat gebruiken.

Je CheckSur.log is inderdaad helemaal schoon, dus er zijn geen fouten (meer) gevonden in je laatste SURS sessie.

Die share melding hebben we het al over gehad. Kijk eens in regedit.exe in de sleutel:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\lanmanserver\Shares
Daar horen (in het rechter deelvenster) de gedeelde mappen aangegeven te staan met hun eigen registerwaarde. Verwijder in dat rechter deelvenster de registerwaarde voor de share
meijendel1 addy 24-9-2011
en herstart de pc daarna en kijk of de melding vanaf dan niet meer wordt gegenereerd in Logboeken.

Goed nieuws dat Verkenner nu goed werkt. Heb je ook nog shell extensions uitgezet of heb je je alleen gericht op sfc /scannow en SURS? En, indien shell extensions uitgezet, ga je ze nog selectief weer inschakelen of laat je het zo?

Tijs.

Laatst bewerkt:
ik Heb via regedit de sleutel weggehaald en : goed nieuws, de share map lijkt weg te zijn !!

Heb je ook nog shell extensions uitgezet of heb je je alleen gericht op sfc /scannow en SURS? En, indien shell extensions uitgezet, ga je ze nog selectief weer inschakelen of laat je het zo?
uiteindelijk bleken het er maar drie te zijn, die heb ik uitgezet en ik laat het maar zo.

Heb je helemaal geen wifi module, dan kun je deze service in services.msc dubbelklikken en hem Opstarttype "Uitgeschakeld" geven.
heb ik gedaan, na opnieuw opstarten blijft tie toch nog de waarschuwing geven. Hij staat nu idd. uitgeschakeld in services.msc

Nog een probleempje als ik zo brutaal mag zijn: Gebeurtenis 219 Bron Kernel-PnP
Het stuurptogamma\Driver\WUDFRd kan niet worden geladen voor het apparaat USB\VID_04E8&PID_6860\8c149992

Dat is zeker een usb station waar nu even niets op aan gesloten is? M'n telefoon? m'n mp3 speler? SDcard?
Ik heb de "help online" na gekeken, maar het is me te engels...

Hartelijk dank weer voor nu en later!!

Dus alle problemen zijn nu opgelost? Dat is mooi; graag dan wel even deze vraag de status opgelost geven.

Ook al hoef ik (dan) niet te reageren op die vraag in je voorlaatste posting, het gaat over het koppelen van je Samsung smartphone als opslagmedium (beter gezegd: Om er foto's en filmpjes etc. vanaf te kunnen halen, wat je waarschijnlijk óf via Verkenner doet óf via Kies). Tenzij dit een zéér regelmatig terugkomende foutmelding is kan hij worden genegeerd.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Meerdere manieren, ik geef er 2:
a. [Ingelogd op het forum en met deze vraag geopend:] Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]
b. [Ingelogd op het forum en met deze vraag geopend:] Rechts onderaan posting #1 (je startposting dus in deze vraag) kun je ook de status naar opgelost zetten.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan