logboek van Messengergesprekken in WinXPprof

Status
Niet open voor verdere reacties.

draak

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2004
Berichten
11
Waar vind ik in WinXPprof het logboek van gevoerde Messengergesprekken?

In W98 werden die gesprekken volledig bewaard - iirc - in [default?] Mijn documenten - Mijn ontvangen bestanden. Dit was een *.xml-bestand dat makkelijk gelezen kon worden als tekst. Dit heb ik in WinXPprof nog niet kunnen opsporen.

:confused:
 
Daar moet je msn wel toestemming voor geven kijk bij Extra > opties > berichten.
 
Bedankt, Jozo, voor het snelle antwoord!

Als ik Windows Messenger open, dan klik ik op extra, dan opties. Maar dan vind ik geen tabblad "berichten"!

Wel vind ik een tabblad "voorkeuren" met daaronder "bestandsoverdracht" en een locatie "...Mijn documenten\Mijn ontvangen bestanden".

Die map is echter in de verkenner leeg.

Zoek ik verkeerd? Zie ik iets over het hoofd?

Nog steeds :confused:
 
Ik heb die optie wel, zie bijlage
 
Laatst bewerkt:
Bij mij (msn 6.0) heb je twee mogelijkheden. Ofwel via Mijn Documenten/Mijn chatlogs ofwel via in messenger op de naam van je correspondent te rechtsklikken en dan berichtgeschiedenis openen. Deze bestanden worden dan bewaard in de map Mijn Documenten/Mijn ontvangen bestanden/jeemailadres/. Hiervoor moet je wel de optie berichten bewaren hebben ingeschakeld denk ik.
 
Ik vind - helaas - geen map met de naam Mijn Chatlogs!

Waar moet dit zijn?

nog meer :confused:
 
Mijn documenten/mijn chatlogs.

Welke versie van msn heb je?
 
In Mijn documenten staat een map Mijn Chatlogs
waar mijn berichten altijd in opgeslagen worden.


MSN versie 6.1
 
Als ik in Messenger klik op "bestand", dan "ontvangen bestanden openen", dan word ik geleid naar C:\Documents and Settings\...\Mijn documenten\Mijn ontvangen bestanden. Deze map is leeg.

Windows Messenger 4.7.2009! Is dat niet een ouwe versie? Terwijl de pc maar 2 maanden oud is!
 
ik zie juist in je bijgevoegde figuur dat je berichten worden opgeslagen op de C:/ schijf. Kijk hier even of je niets ziet staan als Mijn ontvangen bestanden of Mijn Chatlogs of jeemailadres of zo
 
ben net naar W. update geweest. De enige update die ik niet heb, volgens de site, is Microsoft Windows Journal Viewer (Windows XP).

Dit is niet wat ik zoek.

Hoe nu verder?
 
Bedankt, Breev;

Nieuwe versie van msn messenger heb ik bij www.msn.bewww.msn.be gedownload't en geïnstalleerd en - hopenlijk goed! - geconfigureerd.

Nu maar wachten totdat 1 van mijn contacten weer online komt.

Snap nog niet waarom ik op m'n nieuwe pc zo'n ouwe versie van MSNger had :mad:
terwijl ik wel de nieuwste MSN IE heb.
De vorige pc had wel de nieuwere versie van MSNger.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
graag gedaan! Maar je kan je oude gesprekken wel niet terughalen he! Alleen de gesprekken die nu gevoerd worden zullen worden opgeslagen.
 
het ouwe gesprek had ik al als *.txt-bestand bewaard - dat heb ik al ontdekt voordat iki wist dat MSN dat kon bewaren. Toch wel voor sommige gesprekken een handige uitkomst.

Nogmaals dank!:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan