logboek

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jpee
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Jpee

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2008
mensen ik wil een logboek maken in acces voor onze pc's.
alleen ik stuit op een paar probleempjes :
1 ik weet niet hoe je je inlognaam op opslaan in acces
2 weet ik ook niet meer hoe je moet instellen dat je eerst het formulier in vul voor dat je kan afsluiten.

hopelijk weten jullie het wel

zoek zoek zoek in de struiken ...

De eerste vraag moet je even op het forum zoeken.
De tweede vraag kan je oplossen door in het unload event van je form een controle op te nemen of alles goed is ingevuld. als dat niet het geval is dan zet je Cancel=True. Het form wordt dan niet afgesloten.

HTH:D

maar hoe moet ik dat dan doen ik heb het in tekst vakken staan:confused::confused::confused:

weet niemand het antwoord??????????????????????????:shocked::shocked::shocked::shocked::shocked::shocked::

heb all een begin gemaakt van probleem 1 klik hier hopelijk lijkt het wat en ik hoop dat iemand ook voor mijn mijn tweede probleem weet het gaat om het tekstvak : vak dit wil verplichten.

all vast bedankt :thumb::thumb:

Laatst bewerkt:
Het kan vrij simpel, door bij het laden van het formulier de knop Sluiten uit te schakelen, en na bijwerken van het tekstvak de knop in te schakelen.

Code:
Private Sub Form_Load()

Me.cmdSluiten.Enabled = False

End Sub

Ik heb de knop voor de duidelijkheid cmdSluiten genoemd. Ik raad je overigens aan altijd knoppen en tekstvakken een duidelijke naam te geven, want als je in je code aan het zoeken bent naar een bepaalde functie, zegt de naam Knop17 niet zo bijster veel...

Code:
Private Sub vak_AfterUpdate()

If vak.Value <> "" Then Me.cmdSluiten.Enabled = True

End Sub

Simpel, maar effectief.

Michel

he bedankt :thumb::thumb::thumb::thumb::thumb:maar wat vond je er verder van????????????
ik zie nog wel een klein probleempje alt+f4 werkt nog wel en die wil ik zeker niet dat ze die kunnen gebruiken

Laatst bewerkt:
Ik kan je helaas niet helpen met het afvangen van systeemcommando's als <Alt>+<F4>, en ook met <Ctrl>+<W> kun je het formulier nog sluiten, dus die zal je ook willen afvangen. Ik vermoed, dat dit soort vragen wel eerder in het panel aan bod zal zijn geweest, dus daar zou ik eens op zoeken als ik jou was.

Het formulier ziet er verder netjes uit, maar ik zie wel dat je rechtstreeks op de tabel invoert, en dat zou ik dan in jouw geval waarschijnlijk niet doen. Ik zou achter de sluitknop een query hangen, die de gegevens toevoegt aan de tabel. Je maakt dus eerst van je formulier een onafhankelijk formulier, door de gegevensbron leeg te maken. Achter de sluitknop hang je dan de code die de gegevens toevoegt aan de tabel.

Onderstaand een voorbeeldje van hoe het zou kunnen:

Code:
Public db As Database, qTemp As QueryDef 

Set db = CurrentDb()
Set qTemp = db.QueryDefs("qtemp")

strSQL = "INSERT INTO Tabel1 (Gebruiker, Datum, Tijd, [Op computer], Tijd2, Opmerking, vak) " _
    & "VALUES ('" & Gebruiker & "', " & Datum & ", " & Tijd & ", '" & [Op computer] & "' , " & Tijd2 & ", '" & Opmerking &  "', '" & vak & "') "

qTemp.SQL = strSQL
    qTemp.Execute

Op die manier kun je ook veel makkelijker een controle uitvoeren op de gegevens, voordat ze de tabel ingaan.

Michel

ik heb vandaag het probleem gevonden als ik de code er in zet en het bestand zonder shift indruk is het gelukt.

als je kijkt in je startup opties kan je meerdere instellingen doen waaronder shift bypass onderdrukken.

HTH:D

beste mensen heb dit project weer even uit de koolkast gehaald en ben er weer mee verdergegaan. alleen zit ik met een probleem ik zou het eigelijk zo willen maken dat de gebruikers van mijn logboek het logboek eerst moeten invullen voordat ze verder kunnen met windows. weet iemand hier toevalig een oplossing voor.

groet jpee

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan