logboekfouten ??"the device,\Device\Ide\Ideport1, is not ready for acces yet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

piet235

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2003
Berichten
133
Winxp doet er 15 min over om het bureaublad te bereiken. Als ik ga naar logboekfouten heb ik ongeveer 10 foutmeldingen 9 van de 10 geven deze omschr aan

"the device,\Device\Ide\Ideport1, is not ready for acces yet.

weet iem wat ik ermee aan moet .
allemaal in het tabblad system dus niet in het tab application system.

Alvast bedankt voor jullie moeite
 
Ontkoppel je de CD-speler en\of je CD-Writer eens.

Groetjes,
Bennie
 
Hoi Bennie en anderen,

Dat is inderdaad mogelijk want mijn cd rom doet het niet of wordt niet meer herkend en mijn brander fungeert nu als cd rom. dat is raar want ik heb xp met mijn cdrom geinstallerd zal ik dan alsnog de cdrom(nu mijn brander dus) ontkoppelen???
 
Ja, ontkoppel beide apparaten. Als de melding weg is, weet je waar het aanligt.

Groetjes,
Bennie
 
ontkoppelen en dan opnieuw opstarten bedoel je
en als hij snel opstart dan is het goed???

thnx
 
He Benny,

YOU ARE GOOD MAN HIJ START IN 10 SEC OP!!!

THNX

maar wat denk je dat het probleem is de cdrom is kapot of misscien iets anders?????
 
Ja, kabels eraf en dan opnieuw opstarten. Op z'n minst goed als je snel opstart en ook geen foutmelding te zien krijgt in het logboek.

Groetjes,
Bennie
 
Geplaatst door piet235
He Benny,

YOU ARE GOOD MAN HIJ START IN 10 SEC OP!!!

THNX

maar wat denk je dat het probleem is de cdrom is kapot of misscien iets anders?????

Ja, de CD-speler zou wel eens kapot kunnen zijn, of de kabel is niet goed. Had je twee apparaten ontkoppeld?

Groetjes,
Bennie
 
ja ik kon de kabel achter de cdrom niet eruit krijgen dus heb ik de kabel die tegen de achterwand vastzit er maar uitgetrokken dus nu zijn ze allebei ontkoppeld.
 
Plaats alleen je brander terug en kijk wat er gebeurt.

Groetjes,
Bennie
 
is het ook goed als ik alleen dat witte plugstekker eruithaal met die zwart rood geel kabels???

kan er namelijk heel moeilijk bijkomen en eruithalen van de cdrom lukt ook niet want kabels zijn te kort
 
Dat is alleen de voedingskabel. Dus als het kan, ook de platte IDE-kabel. Ja, het is altijd een heel gepriegel:confused: Misschien kan het ook zonder. Try out.

Groetjes,
Bennie
 
ik heb beide kabels eruit kunnen krijgen(met mes en vork in de hand hahaha) en hij start goed en snel op.

what next???

kan het zijn dat de cdrom naar de maan is wel raar want de xp installatie heb ik met de cdrom gedaan en niet met de brander die het gewoon doet. klopt het dat de brander gewoon gebruikt kan worden als een cdrom??
 
Ja hoor, je brander kan je gewoon gebruiken als CD-speler. Je zou de "defecte" CD-speler kunnen uitproberen op een andere PC. Of een andere kabel kunnen proberen. Of nog een keer opnieuw aansluiten. Misschien was de aansluiting niet goed. Volop mogelijkheden, dus nog.

Groetjes,
Bennie
 
ok thnx,

Ik denk dat ik dit probleem een andere keer maar ga oplossen, nogmaals bedankt voor je hulp.

is het normaal dat kort achter elkaar de floppy en de cdrom het begeven???

het is allemaal zo begonnen:

Comp 3 jaar geleden gekocht met packard bel -> 2 jaar later win 2000 prof erop-> 2 mnd geleden was floppy blijkbaar kapot en 10 virussen op comp-> virusscan eropgezet maar kon virus nietverwijderen melding: enkele bestanden zijn vervangen door niet herkenbare ... bla bla plaats originele 200 cdrom(die had ik niet meer)-> geformatterd in de hoop dat ook de virussen zouden verdwijnen en xp erop gezet en nu doet de cdrom het niet meer.

raar of gebeurt het vaker?
 
Nee, niet echt raar. Mijn CD-speler was na 2 jaar al kaduuk. Kan gebeuren. Nogmaals, het kan aan een verkeerde aansluiting liggen (kabels niet goed aangedrukt), lensje misschien vuil van de speler (daar zijn schoonmaak-CD's voor). Kan je allemaal zelf checken.

Groetjes,
Bennie
 
Beste Bennie,

Heb gistr alles inorde gemaakt zal de rest van je adviesen nog opvolgen.

Nogmaals bedankt voor je hulp.

groet,

Piet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan