• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Loggen Wijzigingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henk Benter

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2010
Heb hier al eens een vraag opgelost gekregen van A. Hulpje m.b.t. Loggen Wijzigingen (zie bijlage). Tot tevredenheid tot op heden met de oplossing gewerkt in de live versie. Krijg nu de vraag de planningstool uit te breiden. Ze willen ook graag loggen wanneer de naam van de uitvoerder (Kolom 10 tabblad "Planning") wijzigt. Deze wijziging wil men niet loggen in het tabblad "Logboek", maar in een apart tabblad genaamd "Logboek(2)". Wie o wie heeft voor mij de oplossing.

Bijlagen

Soms moet je de vraag van "de (interne) klant" net iets breder trekken..

In plaats van een heel apart logboek bouwen alleen voor de uitvoerder mutaties heb ik de bestaande function aangepast door een extra kolom in het logboek te zetten. namelijk "gewijzigde kolom"

Dus naast de gegevens die al werden weggeschreven is nu een kolom toegevoegd
op die nieuwe kolom doe ik via een nieuwe macro (in Module2) die via autofilter de reden "andere uitvoerder filtert en kopieert naar logboek 2 tabblad
Dit gaat automatisch dus eerst wordt logboek 1 bijgewerkt, daarna wordt de filteractie uitgevoerd nadat je reden van wijziging hebt opgegeven.

op tabblad logboek 2 heb ik ook nog een keuzelijst en knop gemaakt waardoor je eventueel ook op een andere reden kan filteren

Bijlagen

Mooie oplossing Roel. Ga ermee aan de gang in de live versie en test e.e.a. goed voordat ik live ga bij de gebruikers. Heb wel gezien dat nu elke wijziging op regelniveau wordt gelogd. Ben benieuwd of de gebruiker dit gaat pikken. Dank voor je oplossing.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan