Login Class

Status
Niet open voor verdere reacties.

obiku

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2004
All,

Ik heb voor mijn Access database al diverse gebruikers login methodes gemaakt. Zoals
1. Een login scherm, die na inloggen de gegevens van de persoon op een hidden formulier bewaard.
2. Een login scherm, die na inloggen de gegevens van de persoon in global variabelen bewaard.

Beide hebben voor en nadelen.
Voordeel van 1 is, de gegevens blijven bewaard, ook bij een onvewachte onderbreking in de code.
Nadeel van 1 is, het verborgen formulier gebruikt onnodige systeem recources voor het formulier en controles.

Voordeel van 2 is, heeft minder systeem resources nodig dan 1
Nadeel van 2 is, bij een onverwacht onderbreking van de code zijn de variabelen weer leeg.

Het voordeel van de 1 is het nadeel van de ander :o

Ook heb ik geprobeerd om een Login Class aan te maken (Ik heb nog nooit met classes gewerkt, dit was/is mijn eerste keer :o).
Ik kon hiermee alle gebruikers gegevens via een deze login Class overal in mijn formulier gebruiken. Maar ik moet in een sub formulier opnieuw deze class aanmaken :(. Kan ik een class vanuit het ene formulier doorgeven aan een volgend formulier??

Ik hoop dat ik duidelijk ben. In mijn hoofd weet ik precies wat ik wil, maar schriftelijk is het lastig voor me om duidelijk te maken.

Ik snap niets van je probleem, en dat wil wat zeggen, want ik denk dat ik best wat van Access weet :). De voor- en nadelen van de 2 technieken die je beschrijft, daar kan ik mij bijvoorbeeld al niets bij voorstellen.
Voordeel van 1 is, de gegevens blijven bewaard, ook bij een onverwachte onderbreking in de code.
Nadeel van 1 is, het verborgen formulier gebruikt onnodige systeem recources voor het formulier en controles.
Een verborgen formulier gooit zijn waarden echt wel weg als je de db fout afsluit. En onnodige resources? Gebruik je nog een AT computer dat je daar last van hebt? En hoezo is dat tegenwoordig nog een (merkbaar) nadeel?

En die inlog klasse, die wil ik dan ook wel eens zien. Zelf nog nooit nodig gehad, noch de behoefte, maar ook ik leer graag bij :).

Maar vooral: leg eens uit wat je wilt, en wat je probleem is. Want eerlijk gezegd zie ik dat dus niet terug in je vraag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan