Hoi allemaal,
Ik ben bezig met een login beveiliging van een bepaalde toepassing in de database. Ik heb gegoogled en een mooie DB gevonden waarin wordt uitgelegd hoe iets dergelijks werkt in VBA. Vanuit Excel heb ik enige kennis van VBA van Access echter niet. Ik ben erg ver gekomen, maar ik krijg hem niet aan de praat. Via een knop wordt er een loginscherm getoond. Ik heb een tabel gemaakt met Login gegevens. Als ik mijn naam invoer krijg ik de volgende melding:
"Fout 3075 tijdens uitvoering: Syntaxisfout(operator ontbreekt) in query-expressie [lngEmpId]=Pietje Puk.
De code die ik gebruik om de invoer te bevestigen is de volgende
Ziet iemand een lichtje branden? Be gentle 
Alvast bedankt voor de eventuele hulp
Ik ben bezig met een login beveiliging van een bepaalde toepassing in de database. Ik heb gegoogled en een mooie DB gevonden waarin wordt uitgelegd hoe iets dergelijks werkt in VBA. Vanuit Excel heb ik enige kennis van VBA van Access echter niet. Ik ben erg ver gekomen, maar ik krijg hem niet aan de praat. Via een knop wordt er een loginscherm getoond. Ik heb een tabel gemaakt met Login gegevens. Als ik mijn naam invoer krijg ik de volgende melding:
"Fout 3075 tijdens uitvoering: Syntaxisfout(operator ontbreekt) in query-expressie [lngEmpId]=Pietje Puk.
De code die ik gebruik om de invoer te bevestigen is de volgende
Code:
Private Sub cmdok_Click()
''Check to see if data is entered into the UserName combo box
Me.cboEmployee.SetFocus
If IsNull(Me.cboEmployee) Or Me.cboEmployee = "" Then
MsgBox "You must enter a User Name.", vbOKOnly, "Required Data"
Me.cboEmployee.SetFocus
Exit Sub
End If
'Check to see if data is entered into the password box
If IsNull(Me.txtPassword) Or Me.txtPassword = "" Then
MsgBox "You must enter a Password.", vbOKOnly, "Required Data"
Me.txtPassword.SetFocus
Exit Sub
End If
'Check value of password in tblEmployees to see if this matches value chosen in combo box
If Me.txtPassword.Value = DLookup("strEmpPassword", "tblEmployees", "[lngEmpId]=" & Me.cboEmployee.Value) Then
lngEmpId = Me.cboEmployee.Value
'Close logon form and open splash screen
DoCmd.Close acForm, "frmLogon", acSaveNo
DoCmd.OpenForm "frmSplash_Screen"
Else
MsgBox "Password Invalid. Please Try Again", vbOKOnly, "Invalid Entry!"
Me.txtPassword.SetFocus
End If
'If User Enters incorrect password 3 times database will shutdown
intLogonAttempts = intLogonAttempts + 1
If intLogonAttempts > 3 Then
MsgBox "You do not have access to this database. Please contact your system administrator.", vbCritical, "Restricted Access!"
Application.Quit
End If
End Sub

Alvast bedankt voor de eventuele hulp