Beste heren,
ik moet toegeven dat ik nog nooit eerder met VB gewerkt heb .. vandaar mijn minimale kennis.
De vraag is het volgende:
Ik heb een script gemaakt (zie onder) die opgeroepen wordt tijdens het inloggen op ons domain.
Alle gebruikers die inloggen, krijgen een script (corrigeren systeemtijd, mappings maken etc) waar ook mijn VB script in heb gezet deze een shortcut maakt op de %desktop% omgeving.
Dit werkt fantastisch tot ik berichten kreeg van de terminalserver gebruikers.
De desktop omgeving voor hen is redirected naar een andere folder.
%desktop% wordt hier dus niet geslikt. Vreemd .. ik verander alleen het pad in mijn policy!
1. Hoe kan ik hier het beste mee omgaan, kan ik twee omgevingen in VB opgeven die 'gecheckt' moeten worden?
2. Kan ik een Active Directory membergroep aangeven waarvoor het VB script niet mag lopen??
gr. Bart
code:
Set objFSO = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
If objFSO.FileExists("%Desktop%\Company Share.lnk") Then
Else
Set C = CreateObject("WScript.Shell")
DesktopPath = C.SpecialFolders("Desktop")
Set link = C.CreateShortcut(DesktopPath & "\Company Share.lnk")
link.Description = "Company Share"
link.TargetPath = "\\server\data\share"
link.WindowStyle = 3
link.Save
End If
ik moet toegeven dat ik nog nooit eerder met VB gewerkt heb .. vandaar mijn minimale kennis.
De vraag is het volgende:
Ik heb een script gemaakt (zie onder) die opgeroepen wordt tijdens het inloggen op ons domain.
Alle gebruikers die inloggen, krijgen een script (corrigeren systeemtijd, mappings maken etc) waar ook mijn VB script in heb gezet deze een shortcut maakt op de %desktop% omgeving.
Dit werkt fantastisch tot ik berichten kreeg van de terminalserver gebruikers.
De desktop omgeving voor hen is redirected naar een andere folder.
%desktop% wordt hier dus niet geslikt. Vreemd .. ik verander alleen het pad in mijn policy!
1. Hoe kan ik hier het beste mee omgaan, kan ik twee omgevingen in VB opgeven die 'gecheckt' moeten worden?
2. Kan ik een Active Directory membergroep aangeven waarvoor het VB script niet mag lopen??
gr. Bart
code:
Set objFSO = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
If objFSO.FileExists("%Desktop%\Company Share.lnk") Then
Else
Set C = CreateObject("WScript.Shell")
DesktopPath = C.SpecialFolders("Desktop")
Set link = C.CreateShortcut(DesktopPath & "\Company Share.lnk")
link.Description = "Company Share"
link.TargetPath = "\\server\data\share"
link.WindowStyle = 3
link.Save
End If