login, spyware, XP problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

showert

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2001
Berichten
10
Ik had zeer veel overlast van spyware en dergelijke, ik had ad-aware al geinstalleerd, maar dat was niet afdoende. Ik heb toen spybot geinstalleerd, geupdate en gedraaid. Vrij nochalant heb ik toen zo goed als alles wat gevonden werd verwijderd. Het probleem is nu als volgt. Als ik windows opstart krijg ik een log-in scherm, welke ik eerst nooit kreeg, als ik dan in probeer te loggen, doet hij dat wel, hij logt zich echter zonder dat ik iets kan doen meteen weer uit. Weet iemand misschien welke file hier verantwoordelijk voor is, of wat ik hier aan kan doen. Of is de enige oplossing windows opnieuw installeren? Er staan echter belangrijke bestanden in my documents en op de desktop, en die wil ik niet kwijt. Mijn computer heeft maar een partitie, ik ben bang dat als ik windows hier overheen instaleer ik die documenten dus wel kwijt raak. Kan iemand mij met dit probleem helpen? Bij voorbaat dank.
 
Klik op ´hier´ in m´n handtekening voor het plaatsen van een Hijacklog op antispywareoffensief.nl, waarmee Helpmij samenwerk.:)
 
bedankt voor de reactie,

Ik realiseer me dat ik dat had moeten doen, dat kan nu echter niet meer omdat ik me computer niet meer in kan, maar dat ga ik nu nooit meer vergeten. Maar weet iemand een oplossing naast het herinstaleren van windows? bvd
 
Probeer is om in veilige modus in te loggen.
Als dat lukt nog een keer scannen.
En eventueel een back-up maken van je belangrijke bestanden
 
Heb ik geprobeerd, dit werkt echter niet, ik krijg dan in plaats van een normaal inlogscherm een scherm waar ook de administrator in kan loggen. Als ik via de administrator in log gebeurt er het zelfde als als ik inlog als user. Hij laad mijn instellingen, springt heel even naar de desktop, een tiende seconde, en dan logt hij uit en slaat hij mijn wijzigingen op.
 
Je kunt dus nog wel in je bios komen? Zet de bootvolgorde zo dat je eerst van cd-rom boot en sla dat op, stop xp cd-rom in je pc en start en kies voor de recovery console (repair). Wellicht dat je daarmee nog het een en ander kan herstellen.
 
Laatst bewerkt:
Als je in de veilige modus kunt komen dan doe je dat en dan kies je voor
opstarten met laatst bekende werkende configuratie..
 
Bedankt voor de reacties,

Het probleem is dat de computer dan zelf echter geen probleem ziet, hij kan namelijk gewoon inloggen. Hij schakelt alleen zo snel weer uit dat ik niks kan doen, ook in safe mode. Die repair-mode van XP, hoe kom ik daar in? ik had inderdaad al verandert dat hij opstartte vanaf de CD, als ik dan via het setup menu voor "R" kies, ik denk repair. Dan geeft hij op een gegeven moment aan dat er al een ander besturingsprogramma in c:/windows staat, dan kan hij het wel opnieuw installeren maar dan ben ik alles kwijt, maar dit wil ik voorkomen. Maar na de reacties lijkt mij dit onmogelijk. Niemand weet welk bestand of programmatje verantwoordelijk is voor deze vroegtijdige uit-log?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan