Login start niet door, NET paspoort probleem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Papol

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2002
Ik heb 1 profiel in XP prof, dat van computer administrator. Zonder paswoord zodat de boel gelijk doorstart. Echter na de laatste XP update is er iets opgezet wat te maken heeft met net.paspoort. Nu start de computer niet meer door. Ik denk dat dat dus ligt aan dat net paspoort gedoe. Echter ik heb helemaal geen zin om dat paspoort te configureren, want ik zie de honderden spam mails al binnenkomen. Heb ik dus geen zin in. Iemand een idee hoe ik er weer voor kan zorgen dat de boel gewoon doorstart ?

Inderdaad het betreft asp.net
Echter indien ik probeer het paswoord te verwijderen dat krijg ik de melding dat efs-encrypted files, personal certificates, stored paswords verloren gaan en dat anderen asp kunnen binnendringen en mijn settings kunnen veranderen. Lijkt me niet tof dus.

ASP.net verwijderen lijkt me ook niet raadzaam, want dan kan ik geen pagina's meer bezoeken die gemaakt zijn mbv aso.net??

Of is dit niet zo en is dat asp gedoe enkel van belang op je computer te hebben staan als je homepages cq webpages maakt. Wat ik dus niet doe. In dat geval kan ik asp dus gewoon verwijderen ???

groet

Heb asp-net verwijderd in mijn gebruikersaccount (xp) en dus niet in mijn software! Hierdoor kon ik sneller doorstarten zonder dat welkomscherm van asp.net. Heb tot heden hierdoor geen problemen ondervonden.

Ok, ik heb de site gevonden waarop precies staat uitgelegd wat je moet doen om weer opnieuw automatisch in te loggen na installatie van asp.net.

Ga naar http://www.mvps.org/marksxp/windowsxp/aspdot.htm

Zorg er wel voor dat als je in het scherm komt 'control userpasswords2' je de balk zet op de user account waarvan je wilt dat die automatisch inlogt. Daarna vinkje weghalen en 'apply' drukken. Daarna in volgende scherm paswoord opgeven, of blank laten en gewoon OK drukken. (Sorry ik een engelse XP).

Probleem is opgelost.

Oplossing om gewoon asp.net gebruikers account te verwijderen is niet goed. Kan tot problemen leiden zoals in verschillende newsgroups staat, welke ik gevonden heb.

Papol.
Ik zie dat je gebruik gaat maken van de windows Update ASP-net. Bedankt voor je uitleg hoe deze te configureren. Sucses ermee!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan