Login traag buiten het netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

janusvl

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2009
Berichten
159
Ik zit met een probleem.
Als je met laptop inlogt hier op het domein is het normale snelheid. Maar zodra de computer of laptop niet aan het netwerk hangt kan het wel 10 minuten duren voor je er op zit.
Ik heb op google al gezien dat ik niet de enige ben met dit probleem. Maar ik heb nog geen oplossing

iemand een idee.

janusvl
 
Laatst bewerkt:
Maar zodra je niet aan het netwerk hangt kan het wel 10 minuten duren voor je er op zit.

Die zin begrijp ik niet, bedoel je alleen het opstarten van de computer
 
Haal jij de netwerkkabel uit de computer en ga je dan de computer opstarten.
en duurt het dan 10 minuten?
 
Ik zit met een probleem.
Als je met laptop inlogt hier op het domein is het normale snelheid. Maar zodra de computer of laptop niet aan het netwerk hangt kan het wel 10 minuten duren voor je er op zit.

---------------->>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

errr..

begin: laptop logt in op domein, definieer hier (werk locatie, apart netwerk?)

eind: netwerkkabel uit de laptop, duurt 10 minuten? wat duurt 10 minuten?
 
het is een laptop van het werk maar hij word op het moment dat hij traag is buiten het bedrijf gebruikt.
hij blijft ongeveer 10 minuten staan op de bureaublad achtergrond maar dan zonder pictogrammen ect
 
het is een laptop van het werk maar hij word op het moment dat hij traag is buiten het bedrijf gebruikt.
hij blijft ongeveer 10 minuten staan op de bureaublad achtergrond maar dan zonder pictogrammen ect

heb je een plaatje op het bureaublad staan, wat normaliter een achtergrond plaatje is wat op een netwerk-share staat?

ik zou als ik jou was zelf de achtergrond veranderen op je werk, naar geen achtergrond.
 
Meest logische verklaring lijkt mij dat (combinatie van onderstaande is mogelijk!)
1. Je bureaublad achtergrond verwijst naar een bestand op het netwerk
2. Mijn Documenten en/of Bureaublad etc. door de systeembeheerder zijn omgeleid via een mechanisme dat Groepsbeleid wordt genoemd. Tevens is het Bureaublad niet via Offline bestanden naar de laptop gesynchroniseerd, en dus ook off-line (dus als het domein en de servers niet beschikbaar zijn) niet beschikbaar.

Ik raad je aan eens met je systeembeheerder te gaan praten.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Meest logische verklaring lijkt mij dat (combinatie van onderstaande is mogelijk!)
1. Je bureaublad achtergrond verwijst naar een bestand op het netwerk
2. Mijn Documenten en/of Bureaublad etc. door de systeembeheerder zijn omgeleid via een mechanisme dat Groepsbeleid wordt genoemd. Tevens is het Bureaublad niet via Offline bestanden naar de laptop gesynchroniseerd, en dus ook off-line (dus als het domein en de servers niet beschikbaar zijn) niet beschikbaar.

Ik raad je aan eens met je systeembeheerder te gaan praten.

Tijs.

ik ben hier stagair systeem beheerder en als het zo makkelijk op te lossen was was het me al wel gelukt maar helaas het ligt aan iets anders maar wat. Hij start snel op op het moment dat alles processen en start-ups worden uitgezet door middel van ms config

maar dan starten de noodzakelijk programma's ook niet meer op

janus
 
[...]Hij start snel op op het moment dat alles processen en start-ups worden uitgezet door middel van ms config maar dan starten de noodzakelijk programma's ook niet meer op

janus

Vertel ons dan eens of alles 'werkt' als je alles uitvinkt in msconfig: Bureaublad wordt getoond, Mijn Documenten etc. zijn lokaal beschikbaar etc.?

En natuurlijk heb je een deel van het onderzoek zelf in handen: Ipv. alles uit te vinken in MSConfig moet je natuurlijk dat in delen doen en dan opnieuw testen om uit te zoeken welke programma-aanroep(en) bij afwezigheid van het domein zorgt/zorgen voor vertraging.

Ik denk niet dat we hier op het forum een bijdrage kunnen leveren, misschien pas als je een of enkele van die programma's in beeld hebt die bij afwezigheid van het domein voor de vertraging zorgen.

Tijs.
 
Vertel ons dan eens of alles 'werkt' als je alles uitvinkt in msconfig: Bureaublad wordt getoond, Mijn Documenten etc. zijn lokaal beschikbaar etc.?

En natuurlijk heb je een deel van het onderzoek zelf in handen: Ipv. alles uit te vinken in MSConfig moet je natuurlijk dat in delen doen en dan opnieuw testen om uit te zoeken welke programma-aanroep(en) bij afwezigheid van het domein zorgt/zorgen voor vertraging.

Ik denk niet dat we hier op het forum een bijdrage kunnen leveren, misschien pas als je een of enkele van die programma's in beeld hebt die bij afwezigheid van het domein voor de vertraging zorgen.

Tijs.

het probleem is dat als ik het in delen doe dat het dan toch weer traag is alleen als er 0 zijn (op microsoft na dan) dan is hij snel als er ook maar 3 aan staan is hij traag

janus
 
het probleem is dat als ik het in delen doe dat het dan toch weer traag is alleen als er 0 zijn (op microsoft na dan) dan is hij snel als er ook maar 3 aan staan is hij traag

janus

Je zult het per aanroep in MSConfig moeten gaan uitzoeken of die de laptop vertraagt of niet. Met informatie als "Met 3 aan is hij traag" kunnen we niets hier op het forum.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan