Login via sql

Status
Niet open voor verdere reacties.

ginojo

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2010
Oke,

ik heb naar aanleiding van mijn vorige vraag de tip gekregen om van .htacces naar sql over te stappen... Ik had dit al een paar keer geprobeerd maar dit lukte steeds niet....
Vraag 1. Waar kan ik een simpele tut vinden waarmee je alleen een login systeem maakt. (Dus pagina's zoals: Login.html en register.html enzo...) Er hoeven dus geen berichtjes enzo gestuurd te worden...

Alvast bedankt,
Ginojo

haha... tja.. maar uhmmm...
Wat ik ben vergeten te vertellen is dat ik er al een hoop geprobeerd heb maar allemaal mislukt zijn... dus... Maar ik ga deze nog een keer proberen....
MAAR!!!....
Probleem 1. De eerste stap in deze tut is een table maken in sql... Ik weet mijn username, password, host en database niet uit mijn hoofd (net zoals mijn andere ontelbaare wachtoorden) dus ga ik altijd via de website editor van mijn hosting bedrijf, Zymic. Laat de login van zymic nou net niet werken.. Nu kan ik dus niet in sql... :(... Weet iemand misschien hoe ik dit kan oplossen...

Enne sorry, ik loog... Nou ik er over na zit te denken... Ik weet mijn database naam en wachtwoord wel... sorry... :o
Maar mijn username en host niet... daar staan namelijk zoveel getalletjes voor...:D

Alvast bedankt,
Ginojo

Opvragen bij je hosting provider dan. Als wij je login en wachtwoord zouden weten zou er iets serieus mis zijn.

Heb je niet ergens zo'n leuk config.php bestandje? Daar staat het meestal wel in :)

Wat je natuurlijk ook kunt doen, is een file database nemen. Je slaat dan alle informatie op in bestanden, ipv op je sql server.

We horen nog wel van je, of je de gegevens hebt :)

Ik heb mijn gegevens nog niet... ik heb zo'n config.php bestand niet meer nee... al gezocht... maar hoe kan ik dan zo'n bestandje met gegevens maken???

Alvast bedankt,
Ginojo

Een config bestand is een bestandje waarin je dingen zet die op heel veel plekken moeten worden geinclude...

Bijvoorbeeld hier een config bestand waarmee je een verbinding maakt met de database:
PHP:
<?php

// Gegevens vervangen door je eigen gegevens!

#######################################################################
$config['server'] = 'localhost'; // Databaseserver (meestal localhost)
$config['user'] = 'gebruikersnaam'; // Gebruikersnaam
$config['password'] = 'wachtwoord'; // Wachtwoord
$config['database'] = 'database'; // Naam van database
#######################################################################

// Vanaf hier niets meer wijzigen!

if(mysql_connect($config['server'], $config['user'], $config['password'])) { // Kan er verbinding worden gemaakt?

if(!mysql_select_db($config['database'])) { // Kan de database NIET worden gevonden?
		echo 'Database bestaat niet!';

}
} else { // Er kon geen verbinding gemaakt worden!

echo 'Gebruikersnaam en/of wachtwoord is/zijn onjuist!';

}

// Variabelen vernietigen
unset($config['server']);
unset($config['user']);
unset($config['password']);
unset($config['database']);
unset($config);

?>

Je kunt ook in de config file de manier van het weergeven van errors veranderen. Het makkelijke aan de config file is dat je in 1 klap een boel op je site kunt veranderen!

Bedankt,

Dan ga ik ook gelijk zo'n config bestandje maken.. maar ik had het eigenlijk over dat database file dingetje... hoe maak je die??? Sorry voor de vergissing... maar bedankt alvast voor de config.

Ginojo

als je zon database file dingetje wil maken, wens ik je veel succes... Kan namelijk vrij lastig zijn :P

Nee, je kunt gewoon een kant en klare opzoeken op google, er zijn er wel een paar :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan