LoginMatrix wie komt er verder dan level 4 ???

• Onderwerp starter Onderwerp starter CiCi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

CiCi

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2002
Ik weet niet of dit toegestaan is.. het is immers maar een site'tje met javascript.. mijn vraag: wie kan me helpen om verder dan level 4 te komen??

Dit is de site::: www.loginmatrix.com/hackme

Dat is 't 'm juist.. je moet 't uit de bron halen.. maar het is gecodeerd.. en met allemaal trucjes verborgen.. moeten 't nu in de klas oplossen.. maar ik kom nie verder dan level 4 !! :(

Geplaatst door CiCi
Dat is 't 'm juist.. je moet 't uit de bron halen.. maar het is gecodeerd.. en met allemaal trucjes verborgen.. moeten 't nu in de klas oplossen.. maar ik kom nie verder dan level 4 !! :(
'k doe mn best om der te komen...zit nu nog in level 3 :o

Laatst bewerkt:
Geplaatst door CiCi
Ik weet niet of dit toegestaan is.. het is immers maar een site'tje met javascript.. mijn vraag: wie kan me helpen om verder dan level 4 te komen??

Je moet even bovenin de broncode kijken, boven 'var cipher = ....'
Daar staat iets bij de script-tag in wat wel heel erg handig is ;)

:thumb:

Geplaatst door Japie82

Je moet even bovenin de broncode kijken, boven 'var cipher = ....'
Daar staat iets bij de script-tag in wat wel heel erg handig is ;)

ahjah :D

Onderin de broncode staat een javascript (hoop dat je die al gevonden had :))

en dan gaat het vooral om de volgende code:

Code:
if (xyboo == 3) 
{
	id4 = parseInt(num);
	padd.codebox.value = padd.codebox.value + id4;
	codex = padd.codebox.value;

for (xb = 0; xb < codex.length; xb++)
	{
		mul = mul * parseInt(padd.codebox.value.substr(xb, 1));
	}
	if (mul == 105)
	{
		location.href = codex + '.html';
	}

Je zoekt dus een combinatie van 3 getallen...

Laatst bewerkt:
Dat had ik inderdaad al gevonden. maar weet niet zo veel van javascript af dus weet niet welke combinatie het is. Maar heb toch geen zin om meer verder te spelen ;)

hier is al eens een heel groot topic over geweest, was toen erg populair. Is alweer een tijdje geleden en ik begin er nu ook maar weer eens aan. Het enige verschil met toen was dat ik toen geen idee had wat javascript was. nu nog niet voor de helft, maar js lijkt veel op php en daar ben ik dan wel weer goed in. Mischa was het gelukt tot het einde te komen. De laatste schijn je met een C++ compiler te moeten achterhalen...

level 3:

Code:
	for (xb = 0; xb < codex.length; xb++)
	{
		mul = mul * parseInt(padd.codebox.value.substr(xb, 1));
	}
	if (mul == 105)

de variabele mul is een vermenigvuldiging van 3 getallen, die samen 105 moeten zijn. En nee, je kunt niet gewoon 105 / 3 doen want dat is 35...

Dus.. zoeken naar 3 getallen die samen (als je ze vermenigvuldigt) 105 zijn..

Ja, juist in de goede volgorde...

Maar nu heb ik jullie hulp ff nodig... level 4 snap ik ook niet... als ik de substrings volg van cipher op send_em_on dan kom ik uit op l3pass.html en dan krijg ik een melding dat dat niet level 5 is enzo... Maar een goede username invullen helpt ook sowieso niet want stel je hebt het correct dan wordt je toch weer naar send_em_on gestuurd...

Die level 4 is een beetje trickie...

Je moet even goed kijken naar de aanwijzing die ik eerder gaf en ff niet naar de rest van de code kijken :)

Level 5 kom ik zelf ook nog niet uit :confused:

Bij level 4 heeft 't met de hoofdletter van een verwijzing of zo te maken.. :confused: dat was de tip die ik van de meester kreeg na eindeloos denken... ik snap 'm nog steeeeeeeds niet! :o

Geplaatst door CiCi
Bij level 4 heeft 't met de hoofdletter van een verwijzing of zo te maken.. :confused: dat was de tip die ik van de meester kreeg na eindeloos denken... ik snap 'm nog steeeeeeeds niet! :o

Ik zou niet weten wat hij met de hoofdletter bedoelt...

Mijn tip was:
PHP:
<script src="javascript">

Nu moet je natuurlijk wel weten wat de betekenis van src is... (bij plaatjes bijvoorbeeld :D)

Geplaatst door Japie82
Die level 4 is een beetje trickie...

Je moet even goed kijken naar de aanwijzing die ik eerder gaf en ff niet naar de rest van de code kijken :)

Level 5 kom ik zelf ook nog niet uit :confused:
Deze tip kregen we daar weer bij::
Let op dit ::: indexOf()

@Japie82 dat bedoelde ik ook met de verwijzing, src = source ... daar moet ie naar zoeken.. maar.. 't zou dus ook iets te maken moeten hebben met de hoofdletter.. de verwijzing is geschreven met een hoofdletter terwijl dat niet kan... :confused: ik weet 't ook nie allemaal, krijg alleen maar tipjes... heb d'r ook geen zin meer in :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan