logins en paswoorden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Audass

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2014
Besturingssysteem
MacIos
Hallo

bestaat er een veilige methode om de lijst van mijn logins en paswoorden op mijn iPhone and iPad te plaatsen . Ik heb nu een lijst in TextEdit op de desktop van mijn iMac. Uiteraard wil ik niet dat die lijst door een ieder kan worden gelezen mocht ik mijn iPhone of iPad verliezen. In die lijst staat bv de login en paswoord voor telenethomespot.

Hoe zou ik dit met een eenvoudige methode kunnen realiseren en liefst gebruik makend van copy/paste ?

Met dank bij voorbaat

Audass

Audass

Laatst bewerkt:
ga op je mac naar de finder
dan naar programma's
dan naar hulpprogramma 's
daar staat de sleutelhanger
Die kan al je wachtwoorden bewaren en die kun je instellen zodat deze op al je iOS apparaten te gebruiken is.

logins en paswoorden bewaren

Puppie

maar hiervoor heb ik een internetverbinding nodig. Zo vermoed ik toch. En het is juist om een internetverbinding te maken via telenethomespot of Belgacom Fon dat ik, ze soms nodig heb; Ik durf ze niet in mijn portefeuille opbergen ??

Mvg

Audass

Je kunt LastPass gebruiken. Is er ook voor de Mac en werkt ook offline.

Alternatief kun je ook het volgende doen:
-Bedenk een moeilijk wachtwoord. Met grote en kleine letters, leestekens en cijfers. Geen zorgen je hoeft alleen dit wachtwoord te onthouden.
-Maak een lijst met PIN codes. 4-6 cijfers zou voldoende moeten zijn.
-Per toepassing gebruik je de samenstelling van je generieke wachtwoord + 1 van de PIN codes.

Op die manier hoef je maar 1 wachtwoord te onthouden en de lijst met PIN codes kun je desnoods printen en naast je computer leggen of meenemen.

logins en paswoorden bewaren

Beste RogerS

voor lastpass heb ik vermoedelijk een internetverbinding nodig.

Is het alternatief ook toepasselijk op iPhone en ipad ?

Mvg

Audass

Dat zei ik dus al. Lastpass werkt ook offline, dus zonder internetverbinding

Het alternatief werkt op elk apparaat. Enige beperking is dat sommige websites niet alle karakters toestaan in je wachtwoord. Zeer slecht, maar dat gooit een enkele keer roet in het eten. Voor de rest is de methode prima te hanteren.

LastPass

Mr RogerS

moet ik dan ook LastPass op mijn iPhone en iPad installeren ?

Sorry maar zeer snugger ben ik niet in deze speciale toepassingen.

Met dank en vriendelijke groeten

Audass

Heeft weinig met snugger te maken. Meer met het lezen van de beschikbare informatie op de website van LastPass.

Maar goed. LastPass heeft een app voor Android en iOS (Apple). Maar deze is alleen voor betalende premium gebruikers. Kost iets van € 12,- per jaar. Alle informatie is altijd via een willekeurige browser te bekijken. De plugins en apps zijn leuke extra's.

en de sleutelhanger van apple is gratis.
heeft de iphone en ipad geen wifi verbinding?

en met een beveiligd document zoals word of excel zou je dit ook kunnen maken.
opslaan op je iphone en ipad dan de viewers van word of excel installeren en gereed ben je.

Laatst bewerkt door een moderator:
Mag je wel een erg goed wachtwoord hebben... anders zijn die zo te hacken....

tja....alles is wel te achterhalen.
Het ligt er maar aan hoe je er zelf mee omgaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan