loginscript maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
Helaas is mijn kennis van PHP en MySQL te beperkt om het helemaal zelf te doen. Een handleiding met aanwijzingen is ook welkom (als ik dan niet uitkom, stel ik mijn vragen op helpmij). Ook heb ik gezien dat er genoeg scripts op internet te vinden zijn die in de buurt komen van wat ik wil, maar toch kan ik net dat ene script niet vinden.
Wie kan mij helpen aan een script met (ongeveer) de volgende stappen:
- registratie met vrije keuze wachtwoord
- check e-mail
- validatie door beheerder
- inloggen (met mogelijkheid reset wachtwoord)
De gebruiker moet bij voorkeur de mogelijkheid hebben om het wachtwoord zelf te wijzigen.

Ik ben bereid om een heleboel te leren, maar m'n grijze massa begrijpt niet alles :(

Vriendelijke groet,
Guido
 
Je kan wel script op internet opzoeken, maar hoe weet je of die veilig zijn?
De beste oplossing is om zelf het hef in eigen hand te nemen, want het perfecte script wat iemand zoekt bestaat niet, weet ik uit ervaring. Vaak moet je er dan nog een hoop aan sleutelen.

Maar, je hebt toch al een oplossing met .htaccess, of voldoet dit niet?
 
Dankjewel voor je reactie, PHP4U.
Het script met .htaccess is op zich goed, maar is eigenlijk slechts het registratiegedeelte.
Check e-mail, validatie door beheerder, inloggen (met mogelijkheid reset wachtwoord) en de mogelijkheid dat de gebruiker zelf het wachtwoord kan wijzigen zitten daar nog niet in.
Ik denk te weten waar ik op moet letten bij het gebruiken van een script van een ander. Daarom lijkt mij een handleiding met aanwijzingen ook de aangewezen (en meest leerzame) weg.

Vriendelijke groet,
Guido
 
Op youtube zijn veel uitlegfilmpjes te vinden over dit soort systemen. Kijk er een aantal, kies de beste/probeer hier en daar wat te combineren. Goedkeuring door beheerder zal er meestal niet bij zitten maar is makkelijk toe te voegen (kan ik evt wel mee helpen als de rest af is).
 
Goede tutorial. Ik hoop dat je eruit komt, en anders horen we het wel!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan