loginscript voor domein win2003 via grouppol of scripts directory

Status
Niet open voor verdere reacties.

oghkru

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2006
Hi,
Wil graag voor alle domeingebruikers een loginscript activeren. Ik heb ik C:\WINDOWS\SYSVOL\sysvol\mon3aan.local\scripts een login.bat geschreven die even een test share moet maken. Op deze directory heb ik de rechten zo gezet dat alle "domain users" hier rechten op hebben (op de scripts folder). Ook naar de directory waar die z'n mapping maakt zijn voldoende rechten.

Als ik inlog als wie dan ook dan gebeurt er niets. Ik heb hetzelfde script opgenomen via de "default domain policy" en als ik dan bij de gebruiker /user via het logonscript (onder de profile tab) er naar verwijst dan pakt die hem wel goed op.

Nou dacht ik dat het mogelijk was om zonder dit op te nemen onder de profile tab (dit lijkt me erg veel werk als je b.v. een paar honderd gebruikers hebt) uit te kunnen laten voeren.

Wie kan mij helpen?
:thumb:

[...]
Nou dacht ik dat het mogelijk was om zonder dit op te nemen onder de profile tab (dit lijkt me erg veel werk als je b.v. een paar honderd gebruikers hebt) uit te kunnen laten voeren.

Wie kan mij helpen?
:thumb:

Is het een loginscript dat verder geen probleem oplevert om gelezen te kunnen worden door de gebruikers (ook als het script voor hun niet van belang is), dan is het genoeg om het script onder te brengen op de NETLOGON share van de domeincontroller servers.
Je hoeft dan alleen de naam van het login-script in het tabblad Profiel aan te geven (servernaam is dan NIET nodig).
En het aanpassen van 100en gebruikers is niet zo moeilijk als jij denkt:
Rechtsklikken op de container waar de gebruikers in zitten die je wilt aanpassen in Active Directory Users and Computers en Zoeken kiezen, "Nu zoeken" kiezen, het resultaat eerst sorteren op Naam en dan op Type, dan alle gebruikers selecteren die je wilt wijzigen (gebruik Control-toets en Shift-toets en combinaties daarvan), rechtsklik op je selectie, kies Eigenschappen, vink aan Aanmeldingsscript in de Profiel tab en vul het veldje erachter met de naam van het login-script.
[Ook zijn er mogelijkheden met batch-commando's].

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan