loginscripts windows 2003

• Onderwerp starter Onderwerp starter hpdb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

hpdb

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 feb 2007
beste allemaal,

ik had even een korte en maby hele makkelijke vraag voor jullie.
ik heb laatst een server opgezet bij een klein bedrijfje is allemaal heel goed gegaan.
nu heb ik alleen nog de voorkeur om waar de mensen ook inloggen dat ze gewoon hun eigen bureaublad krijgen dus: dat ze op elke computer kunnen inloggen (die binnen netwerk staat) maar dat ze maar 1 (hun eigen) bureaublad hebben en hun eigen instellingen.
je mag me altijd mailen.:thumb:

is dit mogelijk en zo ja hoe?

alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
volgens mij praten we hier niet over loginscripts maar over een roaming profile...

Hiermee word er elke keer als een gebruiker inlogt een profiel toegestuurd waarin is opgeslagen: o.a. zijn bueaublad, snelkoppelingen, favorieten, startpagina enz enz...
gewoon zijn persoonlijke werkomgeving...

dat bedoel je denk ik??

over het aanmaken en beheren van roaming profiles kun je bij microsoft terecht:

Microsoft Help

volgens mij praten we hier niet over loginscripts maar over een roaming profile...

Hiermee word er elke keer als een gebruiker inlogt een profiel toegestuurd waarin is opgeslagen: o.a. zijn bueaublad, snelkoppelingen, favorieten, startpagina enz enz...
gewoon zijn persoonlijke werkomgeving...

dat bedoel je denk ik??

over het aanmaken en beheren van roaming profiles kun je bij microsoft terecht:

Microsoft Help

dat bedoel ik inderdaad ja maar dan moet ik dus in de map van de gebruiker (op de server) dus al zijn bestanden en programma's opslaan? dus alles wat ik installeer zal op de server gedaan moeten worden als ik dat goed begrijp?

om bestanden op te slaan praat je weer over homedirectories

dat is het zelfde principe, staat ook in hetzelfde tabblad... Maar daar krijgt een gebruiker een stukje hardeschijf op de server voor zichzelf waar hij zijn bestanden kan opslaan op een centrale plaats

een homedirectory word tijdens het inloggen geladen als netwerkschijf in deze computer.

In AD moet je bij de gebruiker het Profilepath invullen.
Maak hiervoor een gedeelde map op de server en verwijs hiernaar.

Bijv. Mapnaam "Profiles"

Dan vul je bij de gebruiker bij profilepath in:

\\servername\profiles\%username%

het %Username% maakt een map aan met de naam van de gebruiker.
Zo kun je meerdere accounts tegelijk configureren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan