LoginUI.exe-toepassingsfout

Status
Niet open voor verdere reacties.

Drisos

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2013
Berichten
9
Hallo, ik heb een 32bit windows vista laptop en ik heb een probleem met mijn computer. Elke keer als de computer opstart, start hij heel langzaam op. Als ik aan wil melden duurt het heel lang voordat ik het wachtwoord in kan voeren, maar voordat ik de kans krijg komt er een blauw scherm. Een enkele keer kreeg ik ook dit te zien:

Windows-aanmelding:LoginUI.exe-toepassingsfout

De instructie op Ox763de69c verwijst naar geheugen op 0x763de69c. De benodigde gegevens zijn niet in het geheugen geplaatst vanwege een I/O-foutstatus van 0xc0000185.

Klik op Ok als u het programma wilt beeidigen.

En dan start mijn computer opnieuw op. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, windows vista opstartherstel (vanaf de windows vista disc) heeft een fout gevonden die niet automatisch opgelost kan worden (geen verdere informatie). Ook een andere scan heeft geen fouten gevonden. Ook veilige modus start nog wel een enkele keer op, maar vaak start de computer zichzelf op.

Zou iemand mij kunnen helpen, of uitleggen wat er aan de hand is?

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben bang dat ik dat niet kan proberen omdat ik de computer niet ver genoeg opgestart krijg. Ik krijg mijn desktop niet geopend
 
Laatst bewerkt:
Hier staan ook enkele mogelijke oplossingen: http://www.pcerrorfixtip.com/fix-logonui-exe-error-efficient-solutions-to-fix-logonui-exe-error/

Helaas, moet je de pc wel weer eens opgestart krijgen hiervoor.

Enkele tips:

Probeer toch maar op te starten met de windows vista disc.
En installeer windows vista als nieuw(alsof het voor de eerste keer is)
Maak hiervoor gebruik van masterbooter. (je kan dit op cd'tje branden: http://www.masterbooter.com/choose.html)
verwijder alle partities maak 1 opnieuw aan (als NTFS), de andere waarden mogen dezelfde blijven.
en probeer dan met de vista disc het OS volledig OPNIEUW te installeren.
Hopelijk heb je een back-up (mogelijk kan er verlies van gegevens zijn)

Indien je uitgebreidere info wenst, ik zou die kunnen bezorgen of het internet is ook beschikbaar.

Mvg gast0187
 
Laatst bewerkt:
Hoi,
controleer eens of je de fout ook in de veilige modus (meestal F8 trommelen tijdens de boot) krijgt.
 
In veilige modus heb ik een soortgelijke foutmelding gekregen:

Winlogon.exe - toepassingsfout

De instructie op 0x00bff708 verwijst naar geheugen op 0x00bff708. De benodigde gegevens zijn niet in het geheugen geplaatst vanwege een foutstatus van 0x0000185

Klik op OK als u het programma wilt beeidigen.

Zelfde foutstatus andere instructie... Daarna heeft de computer zich niet automatisch opgestart maar ik heb me aan kunnen melden, alleen nu is het probleem dat er nu geen ander beeld komt dan het welkom beeld. De computer is niet vastgelopen maar het duurt gewoon te lang om te laden denk ik.

Bedankt voor je reactie,
Maar ik wel wel graag weten of het echt zo is. Ik heb geen back-up, maar wel pas een nieuwe harde schijf (harde schijf was een maand geleden kapot gegaan). Ik heb nu weer problemen helaas. Maar als ik actie ga ondernemen en in principe alles weer weggooi dat op mijn computer staat, wil ik wel graag weten of dit echt het geval is. En als dit het geval is zou ik ook graag willen weten hoe ik dit zou kunnen voorkomen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
.... hoe ik dit zou kunnen voorkomen.

Tjah, een backup moest je eerder gemaakt hebben, als je die niet hebt en je bent gegevens kwijt zal je die gegevens ook echt kwijt zijn.

Een defect aan geheugen is ook altijd mogelijk, de geheugenlatjes eens vernieuwen. (want je zei eerder dat de fout op geheugen wijst)

dus ik zou eerst de latjes eens vervangen en daarna pas eventueel als dat nog nodig is OS opnieuw installeren (als 1e gebruik)
 
Dus als ik het goed begrijp moet ik eerst de geheugenlatjes vervangen, maar gaat dat niet heel veel geld kosten? Want ik heb begrepen dat geheugenlatjes niet goedkoop zijn. En in dat geval wil ik eerst proberen om het OS nog een keer te installeren want zoveel belangrijks staat er toch niet op. En heb ik masterbooter daar voor nodig? Kan ik niet gewoon windows vista opnieuw installeren?
 
Met vista opnieuw te installeren kan het zijn dat probleem niet opgelost is, maar daar zijn er tools voor( heb ze zelf niet getest, ik ga niet zelf prutsen om tools te gaan testen)

Dus het eerste wat je moet doen is je pc volledig opgestart zien te krijgen.
masterbooter is voor ++ os'en op 1 systeem. (mischien eens alle partities deleten en 1 nieuwe maken) en dan de vista disc.
Op afstand niet altijd makkelijk hé

Mvg gast0187
 
Laatst bewerkt:
Dus wat jij bedoeld is dat ik een tweede windows vista moet installeren, en dan de eerste verwijderen zodat de tweede vista erop blijft? Nogal verwarrend maar valt te proberen. Ik ben nu al een tijdje bezig mijn computer volledig opgestart te krijgen, het moet vast een keer lukken want het is me al een keer eerder gelukt, alleen wil mijn computer nu helaas niet meewerken.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij ben ik op de goede weg, ik krijg nu geen errors meer en mijn computer start weer op, alleen is mijn computer een stuk langzamer geworden. Bedankt voor alle reacties. Ik heb nog een laatste vraag: Hoe kan ik deze dingen het beste voorkomen? Ik heb namelijk geen zin in meer problemen.

Heel erg bedankt!
 
Dan rest als laatste nog: de pc terug versnellen.

Beginnen met wat zijn de specificaties/type van je pc?
Heb je al zelf al uitbreidingen gedaan zo ja welke?

Eerst kan je proberen zo wat versnellen door enkele handige tools anders enkele hardwarewijzigingen.(eerst even de spec's bekijken)
 
Hallo, na een hoop scannen werkt mijn pc weer naar behoren. Heel erg bedankt voor alle reacties.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan