logische mappenstructuur

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ansje

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
Ik ben op zoek naar een boek of website waar je terug kunt vinden hoe je (voor een bedrijf) een logische mappenstructuur kunt opzetten.
Bij het bedrijf waar ik werk is dat een puinzooi en we willen daar graag wat orde in brengen.

alvast bedankt

gr. Ans

Mappenstructuur? Multomappen? Of mappen op een PC?

Ik denk dat je het beste zelf een structuur kunt opzetten, zoveel bedrijven zoveel structuren.

Maak b.v. eerst mappen met :

documenten

software

enz enz..

documenten kun je onderverdelen in :
Vertrouwelijk
Intern
memo
enz

Software kun je op dezelfde manier onderverdelen.

Elk bedrijf heeft zijn eigen mappen structuur en ik denk ook niet dat je in een boek zult tegen komen.

Maak op papier een schets van hoe het eruit dient te zien en pas het dan aan

Ans,
Zoals de ander leden al schreven kun je het beste iets op papier zetten. Maar ik denk dat het om meer dan 1 pc gaat. Werken jullie met een server?
Denk dan eerst eens aan een duidelijke structuur op je server.
B.v de data: een map voor de directie dan een voor de secretaresse en ga zo maar door. Die mappen geef je dan weer een beveiliging mee zodat een medewerker niet bij de bovenste twee mappen mag komen. En zo kun je voor jullie bedrijf verder gaan. Maar denk over de structuur goed na en pas het dan toe.
\suc6.

Volgens mij hangt het ook samen met het besturingssysteem waarop het netwerk draait. Novell is anders dan Windows NT. Ook de toe te passen struktuur is dan anders. Denk eens aan de mogelijkheid om een apart Volume voor dataopslag te creeeren en een apart Volume voor de programmatuur. Vooral voor het draaien van een backup is een apart Volume voor dataopslag aan te raden. Scheelt een hoop werk en dataverkeer naar de backup faciliteit. Daar moet je ook aan denken als je een mappenstruktuur opzet.
Andere mogelijkheid is om bepaalde groepen van werknemers te creeeren en iedere groep zijn eigen mapstruktuur te geven.
In ieder geval goed nadenken, want eenmaal gekozen voor een bepaalde struktuur, dan zal het niet makkelijk zijn om dat in het netwerk te veranderen. Succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan