Logische schijf wisselen

Status
Niet open voor verdere reacties.

meeuwen

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2005
Berichten
12
Ik heb op mijn computer windows xp Pro Nl als besturingsssyteem. Dit staat uiteraard op de C schijf, actief en primaire partitie. Ik heb een harde schijf en die is verdeeld in 3 partities C,D en E zoals U op de bijlage kunt zien.
Ik heb nu als tweede besturingssysteem Vista Ultimate geinstalleerd op de E schijf. Ik heb dus dubbel boot. Het werk uitstekend. Als ik met XP opstart zijn de schijven normaal C,D en E. als ik op Vista opstart wisselen mijn schijven. De E schijf wordt C, de C schijf wordt D en de D schijf wordt E. Dat is zoals U op de bijlage ziet. Nu ben ik zover dat ik Vista, waar ook als mijn programma's geinstalleerd staan op mijn schijf wil houden en XP verwijderen. Ik kan de D schijf niet formateren, omdat dat de actieve partitie is. Kan ik op enige manier de schijven omzetten zodat ik alleen Vista heb en niet opnieuw hoe te installeren, Dus de C schijf onder Vista de actieve logische schijf maken.

Alvast bedankt voor de oplossing?:thumb:
 
Nee, dat gaat niet, alle verwijzingen in Vista staan naar de 2e partitie.

Overigens is het geen logisch station, die zit immers in een uitgebreide partitie, een extented genoemd, de eerste dient altijd primair te zijn en de andere 3 kunnen zowel primair als extendet gemaakt worden en in een extendet kunnen 255 logische stations gemaakt worden, zo dat ben ik even kwijt.:)

Denk dat je lokale schijf bedoelde.
 
Weet ik dat ook weer.

Nee, dat gaat niet, alle verwijzingen in Vista staan naar de 2e partitie.

Overigens is het geen logisch station, die zit immers in een uitgebreide partitie, een extented genoemd, de eerste dient altijd primair te zijn en de andere 3 kunnen zowel primair als extendet gemaakt worden en in een extendet kunnen 255 logische stations gemaakt worden, zo dat ben ik even kwijt.:)

Denk dat je lokale schijf bedoelde.

Weet ik dat ook weer. Kan ik dus opnieuw beginnen. Bedankt voor de vlotte reactie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan