Logitech 5.1 setje werkt niet goed

• Onderwerp starter Onderwerp starter lupeh
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

lupeh

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2012
Hallo allemaal,

Ik heb sinds een klein weekje nu het Z906 setje van Logitech hier een link.http://www.logitech.com/en-us/speakers-audio/home-pc-speakers/devices/speaker-system-Z906
Ik ben tevreden over het geluid alleen zodra ik het had aangesloten en via afspeelapenraten configureer en op testen druk, komt alleen uit de Linksvoor, rechtsvoor, midden, en de 2 speakers achteren geluid uit. Uit de subwoofer komt dan helemaal geen geluid uit, Het moederbord dat ik gebruik voor de aansluiting van de speakers ondersteunt dit wel : Asus p8p67 rev 3.1 http://www.asus.com/Motherboards/Intel_Socket_1155/P8P67_REV_31/#overview

Dit moederbord gebruikt de realtek audio driver, en wanneer ik het testen van de boxen doe zoals ik bij Windows deed is het nog erger, dan speelt hij alleen geluid door de links en rechtsvoor boxen. Ook kan ik bij windows dts niet activeren, terwijl mijn moederbord en de boxen dit wel supporten.

Als ik via spotify muziek afspeel werkt het in mijn ogen wel allemaal, alleen de middelste speaker is heel zacht, en de achterste 2 speakers zijn ook heel erg zacht en er komt alleen instrumentaal muziek uit en geen zang zoals bij de voorste 2.
Ik heb bij de realtek configuratie de middelste en de 2 achterste al met 5 decibel omhoog gezetten zonder enig effect. Ook heb ik bij windows en bij realtek de optie aangezet om de luidsprekers te vullen.

De driver van realtek is geupdate naar de laatste versie(deze had ik al voor de boxen)

Ik heb al veel op internet gezocht hierover maar nog niets kunnen vinden, iemand hier die suggesties heeft?

Bij voorbaat dank,

Ricardo

Het is normaal dat de sub niet zozeer getest wordt. Dit kan je zelf doen, speel een musicfile met goede bass (meestal rap zoals het lied onder aan de post) af en zet je speaker op 30-40%. ga bij de bas liggen en luisteren maar (in het geval van de z906 hoef je wss niet op de grond te gaan liggen als je hem op 40%+ zet... :P)

Ook is het normaal dat uit de achterste speakers geen zang komt (zang is stereo). zang kan hooguit uit de linkse, middelste, rechtse komen (mits de set goed is afgesteld en niet op 2xstereo staat).

om je surround sound goed te kunnen testen raad ik aan dat je het volgende doet:

1. haal een dvd van star wars the phantom menace
  2. spoel door naar het pod race stukje. (die auto's met die enorme rakketen erachter :P)
  3. luister goed of je ze voorbij hoort zoemen.

[video=youtube;Q4Am7SmZOsQ]http://www.youtube.com/watch?v=Q4Am7SmZOsQ[/video]

Laatst bewerkt:
Hoi,

Bedankt voor je snelle reactie.

Is het ook normaal dat de midelste en de 2 achterste zachter klinken? En ook dat ik bij realtek alleen maar mijn 2 voorste speakers kan horen?
En hoe zit het dan met dts, zover ik weet zorgt dts ervoor dat bestanden die 5.1 niet ondersteunen toch op 5.1 werken.

Wederom super bedankt, Ik ga de boxen morgen even testen want daar is het nu wat te laat voor :D

Laatst bewerkt door een moderator:
De middelste hoort in een 5.1 film de tekst en dergelijke weer te geven.

Bij muziek zou je alleen de 2 voorste moeten horen + de sub.

dat DTS zorgt ervoor dat de andere 3 speakers ook wat geluid produceren (vrij weinig... dus heel zachtjes).

Als je geluid wilt uit alle speakers (zelfde voor als achter) dan kan je hem op de 2x stereo stand zetten.

Hey,

met wat hiphop draaien hoor ik de bas inderdaad goed, als ik de subwoofer aanraak voel ik hem ook trillen. Ik heb met mijn telefoon een opname gemaakt wat ik bedoel bij de Realtek configuratie :
[video=youtube;gv-r3Ps6PFw]http://www.youtube.com/watch?v=gv-r3Ps6PFw&feature=youtu.be[/video]

Ook kan ik de DTS niet inschakelen, als ik naar afspeelapparaten ga en dan op eigenschappen druk van het apperaat krijg ik dit :
IMAG0131.jpg

En als ik bij de Realtek hd audio configuratie naar het tablad DTS ga staat er niets in :
IMAG0130.jpg

En ik heb net even op youtube dat podrace stukje gekeken, en er komt wel geluid uit de achterste speakers(inderdaad zacht) maar het voelt niet als surround sound.
Ook als ik een game speel bijvoorbeeld Counter Strike source, of max payne 3 voelt het niet als surround sound.

Ik hoop dat ik met dit filmpje en foto's wat helpt.

Bedankt,

Ricardo

Aan je driver te zien (de realtek) heb je wel 3 soorten pinnen erinzitten (zwart, oranje en groen.) Haal de zwarte en oranje draad er eens uit en steek ze er 1 voor 1 opnieuw in. wacht voordat je de 2de erindoet tot je driver zegt "A cable has been connected".

Als dat niet werkt raad ik je aan je driver eens te herrinstaleren.

Jup, gedaan en hij zegt bij allebei er is een kabel aangesloten ofzoiets.
Maar kan nog steeds geen dts activeren, ga morgen maar eens de driver downgraden.

Zo te zien doet alles het goed. Bedankt voor je hulp!

Groetjes RIcardo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan