voorbeeld van bestand tonen in formulier

jbusser

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2007
Ik heb een groot aantal bestanden (diverse types). In een veld staat ook de locatie van het betreffende bestand, bijvoorbeeld:
C:\Map1\Map2\
Het bestand voorbeeld.pdf
Ik wil graag (maar weet niet of dit mogelijk is) een voorbeeld van het betreffende bestand tonen in een formulier (met als bron dan natuurlijk "C:\Map1\Map2\voorbeeld.pdf") net zoals ik dat met afbeeldingen kan doen.
Let wel: het zijn verschillende bestanden (Docx, pdf, JPG, PNG etc.)
Als het niet kan kan ik het wel op te lossen met een (snel-)koppeling maar dit eigenlijk niet wat ik wil.

Gaat bijzonder moeilijk worden, want je hebt, zoals jezelf al aangeeft, meerdere bestandsformaten. Afbeeldingen zijn het probleem niet, want die kun je allemaal met één Image frame oppakken. Maar een Word document of een Excel bestand? PDF? Die vereisen allemaal een eigen 'holder' om ze te kunnen laten zien. En dat red je dus vermoedelijk niet met één formulier.

Daarnaast heb je nog de onhebbelijke eigenschap van Word documenten en Excel bestanden dat ze het niet geweldig doen in kleine schermpjes, waar je met formulieren toch al gauw mee te maken krijgt. En het bijkomende probleem dat niet-Microsoft bestanden al helemaal niet lekker werken binnen een Access formulier, omdat je ze niet makkelijk kunt aansturen met VBA.

Wat is er mis met het openen van die bestanden met FollowHyperlink? Niet alleen het makkelijkst te maken, maar je hebt ook de aansturing van het bronprogramma. Lijkt mij een win-win situatie.

Terug
Bovenaan Onderaan