Logitech webcam issue

Status
Niet open voor verdere reacties.

timo_b_

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2005
Ik heb een logitech quickcam express gekrege maar ik krijg het apparaat niet aan de praat. Ik ben niet iemand die voor het eerst achter de computer zit en ik weet normaal ook wel raad met dergelijke problemen, ik heb alle voor de hand liggende dingen al gedaan zoals verschillende drivers installeren, in verschillende volgorde het apparaat aansluiten, de camera bij iemand anders getest (daar deed de cam het zonder problemen), een andere webcam geprobeerd niets helpt. het vreemde is dat de camera wel herkend word etc. de software ook herkend en koppelt aan de camera, en zelfs in de instellingen van msn voor de webcam zie je de automatische licht instellingen van de cam veranderen als ik mijn hand ervoor hou, dus hij neemt wel waar lijkt me. Het hele punt is eigenlijk dat het scherm gewoon egaal zwart is, er zijn ook geen bits of iets dergelijks te zien. hopelijk heeft iemand een mooi idee om mij te helpen.

Geetz

Welkom op HelpMij, timo_b !

Stomme vraag: zit er nog een bescherm-folie op de lens?
Deed een andere cam het op jou pc wel?
Deed jou cam het op een andere pc wel?

nee er zit geen folie op de lens:p ik heb de cam getest bij me vriendin, en daar deed de cam het zonder problemen. en de andere cam die ik heb getest deed precies hetzelfde (zwart beeld geven), en die heb ik van me werk (Dixons) even meegenomen en dat was een Creative vista, de goedkoopste webcam die we hebben.

't was ook maar een stomme vraag :p

Welk type usb heb je? 1 of 2? Is de cam (volgens de specs) geschikt hiervoor?
Welke software wordt gebruikt om het beeld te zien?
Staan de instellingen van resolutie, helderheid, contrast van de cam ver genoeg open?
Dit stel je in, in de software van de cam, en soms ook van het prog. waar je de cam gebruikt.

ik heb gewoon usb 2.0 (net nieuwe computer), besturingsprogramma XP, en volgens de systeem eisen zou het geen probleem mogen zijn. het gaat ook om een hele simpele webcam--> Logitech Quickcam express. ik heb een aantal dingen gebruikt om beeld proberen te zien, via msn messenger, vis de logitech software en via de verkenner. en met de instellingen heb ik ook geschoven.

been there done that:s ze konden mij niet verder helpen:confused:
ik heb door de systeeminfo gebladerd en ik zag een aantal conflicten:s wellicht dat die er mee te maken hebben:

IRQ 23 Standaard Dual Channel PCI IDE Controller
IRQ 23 NVIDIA Network Bus Enumerator

Geheugenadres 0xA0000-0xBFFFF PCI-bus
Geheugenadres 0xA0000-0xBFFFF nForce4 PCI-Express Root Port
Geheugenadres 0xA0000-0xBFFFF NVIDIA GeForce 6600 GT

Is je usb-kaart los verplaatsbaar op pci, of zit hij op je mobo?
Soms zit er bij zo'n conflict situatie en apparatenbeheer een probleem oplosser.
Dan wordt een arder irq toegewezen.

Eventueel de kaart de-installeren en naar een ander slot verhuizen.
Een onboard usb kun je ook de-installeren, en daarna pc herstarten.
Nieuwe hardware wordt gevonden, en wellicht correct geinstalleerd.

zijn onboard, en ook eentje in me kast, ik ga die onboard ff de-installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan