Logitech X-140

Status
Niet open voor verdere reacties.

ThamarBerber

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2006
Ik heb net nieuwe speakers gekocht: Logitech X-140.
Op geen van de aansluitingen op de computer werken ze, hoewel ze op de rode aansluiting wel een soort gekras geven, zodra ik het stekkertje inplug. Maar verder geen enkel computergeluid.
Bij Apparaatbeheer kan ik ze ook niet vinden.

Probeer ze eens op de groene, staat er het configuratieschermpje van de geluidskaart deze wel op 2.0 weergave?

Op de groene werken ze ook niet.
Die 2.0 heb ik nog nooit (eerder) gezien. Dit moet in Apparaatbeheer staan?

OK, toch even zeker nu. :) Het beste kun je even het stappenplan volgen. Je loopt dan alle instellingen van je audio goed na. Als je probleem blijft horen we het hier?

Heb je al eerder boxen op die geluidskaart aangesloten?

De meeste boxen hebben tegenwoordig een gekleurde plug die in de poort hoort die dezelfde kleur heeft (Veel geluidskaarten hebben dus ook een kleurenlabeling)

De groene stekker hoort dus (Zoals reeds gemeld) in de groene aansluiten.

Ook even voor de zekerheid: Heb je de volumeknop op de boxen zelf wel open staan?

@ThaDevil: Yep, die staan ook aan. ;)
Voor de rest werkt het nog steeds niet......:evil:

Op de groene werken ze ook niet.
Die 2.0 heb ik nog nooit (eerder) gezien. Dit moet in Apparaatbeheer staan?

Nee, in je configuratieschermpje van je geluidskaart, via je actieve pictogrammen, of het configuratiescherm.

Kijk ook eens in het configuratiescherm en geluiden en audioapparaten, kun je gelijk kijken in de mixer of de uitgang wel open staat.

Nee, in je configuratieschermpje van je geluidskaart, via je actieve pictogrammen, of het configuratiescherm.

Kijk ook eens in het configuratiescherm en geluiden en audioapparaten, kun je gelijk kijken in de mixer of de uitgang wel open staat.
Daar staat verder helemaal niets, ook niet met de oude speakers. De mixer-uitgang staat gewoon open.

Ook al op een andere comp geprobeerd of een MP3 speler, i.i.g. op een stereo 3,5mm jack plug uitgang, of ze het daar doen.

Voor de Logitech-set had je andere speakers, lees ik. Als je die Logitech-set in dezelfde groene jack steekt heb je geen geluid. Kun je bij een andere PC proberen of de set het daar wel doet?

Helaas is dat vrij moeilijk, aangezien ik lichamelijk gehandicapt ben, en ik al geholpen ben om de speakers met de draad achter en om de computer heen te zetten. Ik heb helaas niet elke dag iemand over de vloer.
Ik heb helaas geen ander apparaat in de buurt om het uit te proberen.
Maar heel erg bedankt voor jullie hulp! :thumb:

We beginnen overnieuw, welk merk en type geluidskaart wordt er gebruikt?
Te zien in apparaatbeheer, of de eerder genoemde geluiden en audioapparaten in het configuratiescherm, bij bijna alle audiocodec software zit een configuratie voor die geluidschip, daar kun je alles instellen, en ook zien welke kleuren er worden gebruikt bij de diverse soorten speakersetjes, 2.0, 2.1, 5,1, 6,1 en 7.1.

We beginnen overnieuw, welk merk en type geluidskaart wordt er gebruikt?
Te zien in apparaatbeheer, of de eerder genoemde geluiden en audioapparaten in het configuratiescherm, bij bijna alle audiocodec software zit een configuratie voor die geluidschip, daar kun je alles instellen, en ook zien welke kleuren er worden gebruikt bij de diverse soorten speakersetjes, 2.0, 2.1, 5,1, 6,1 en 7.1.

Creative Soundblaster PCI.

Tja, dat is alleen een 2.0 kaartje of chip, dan moeten ze in de groene, en heb je er idd geen configuratie software bij.

Denk dan toch dat ze eerst gecontrolleerd moeten worden in een andere speler

Morgen komt er weer iemand bij mij langs; dan kan ik vragen om mij te helpen een ander apparaat aan te sluiten. Tot dan! :thumb:

Geluk bij een ongeluk: Ik heb het kunnen uitproberen op een CD speler, en de speakers doen het perfect!
Zou de geluidskaart zelf misschien kaduuk kunnen zijn?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan