Logitech X-540 5.1 setje, rear speakers klinken niet goed.

Status
Niet open voor verdere reacties.

JepserC

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2009
Hallo,

Ik heb een Logitech X-540 5.1 speaker setje gekregen met sinterklaas voor mijn computer. :) Toen ik alles had aangesloten en het uitprobeerde kwam er alleen slecht geluid uit de rear speakers (rechts en links). De matrix modus had ik uit/aan gezet, maar dat hielp niet.

Toen ik rechts klikte op dat luidsprekertje van soundmax en "afspeelapparaten" opende stond hij al op 5.1 surround. Alles getest en werkte ook, maar met muziek spelen komt er raar geluid uit de rear speakers en ze klinken ook redelijk zacht.

Het ligt niet aan de boxen, want als ik dezelfde boxen aansluit op front left en front right klinken ze gewoon perfect. Als ik de boxen die eerst daarop waren aangesloten, aansluit op rear left en rear right komt er daar dus ook raar geluid uit (zacht met soms hoge valse tonen ertussen).

Ik heb een Asus p6t deluxe v2 moederbord. De stekkers heb ik gewoon in de daarbij behorende kleuren gedaan. Ik heb ook geprobeerd deze te wisselen, maar dat heeft niet geholpen.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb gewoon goed geluid uit de boxen die aangesloten zijn op center en front left en right, maar slecht geluid uit degene die zijn aangesloten op rear left en right en hetzelfde als ik de andere boxen daar op aansluit. :(

Jesper.

driver up to date? :o

die kan je hier downloaden.

:Pgast0167

Heb net gedownload, zal nu even installeren en opnieuw opstarten. Laat het je zo weten. ;) Het zou trouwens best kunnen, want nu staat de driver van de moederbord cd er nog gewoon op.

Edit: Toen ik ze wou installeren vroeg hij of ik alles opnieuw wilde installeren. Ben er dus bang voor dat het gewoon dezelfde zijn, maar opnieuw geïnstalleerd.

Edit 2: Nog steeds hetzelfde probleem helaas, ze waren dus al up to date. :(

Laatst bewerkt:
staan er bij afspeel apparaten, (neem aan dat je windows 7 hebt, met zo'n mooi mobotje:p) staat daar geen andere geselecteerd erbij. (bijvoorbeeld headset).

Tevens nog een vraag. gaat het geluid via Realtek?

longest

staan er bij afspeel apparaten, (neem aan dat je windows 7 hebt, met zo'n mooi mobotje:p) staat daar geen andere geselecteerd erbij. (bijvoorbeeld headset).

Tevens nog een vraag. gaat het geluid via Realtek?

longest

Ik gebruik nog steeds Vista, omdat ik dat handiger vind, zal binnenkort toch maar weer eens overstappen. ;)

Het geluid gaat via Soundmax, niet Realtek. Bij afspeelapparaten staat apparaat voor digitale uitvoer (HDMI), Luidsprekers, SPDIF-interface en Digitale uitvoer. Ik heb alleen luidsprekers aanstaan en heb die op 5.1 surround sound staan.

komt er zacht geluid uit, of echt slecht?

Echt slecht. Sowieso zachter, maar ook met storingen en het klinkt nogal hol. Een constant geruis eigenlijk.

Edit: Je kan het verschil in kwaliteit duidelijk horen als ik alleen de boxen laat horen die op rear zijn aangesloten en dan diegene op front.

Laatst bewerkt:
Weet iemand misschien nog een oplossing? :confused:

Edit: Ik kom er net achter dat als ik een cd afspeel ze gewoon allemaal goed klinken, maar niet als ik een liedje op b.v. youtube luister.

Laatst bewerkt:
Heb net een mail ontvangen van Azerty. Het is waarschijnlijk een defect in de subwoofer doorsturing. Zal nu RMA gaan aanvragen. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan