Logitech X-540 verlengkabels

Status
Niet open voor verdere reacties.

reuvel

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2009
Hallo,

Ik krijg morgen de logitech X 540 binnen:D, nou heb ik al gelezen dat de kabels vrij kort zijn van de Satellietspeakers. Nou wil ik de 4 speakers ophangen in elke hoek van mijn kamer. De 5de komt gewoon boven de subwoofer. Nou moet ik nog even kijken welke ik moet verlengen maar in ieder geval de rear speakers zijn niet lang genoeg. Ik heb dus een vraag over het verlengen van de kabels van de satellietspeakers. Ik wou ze gewoon verlengen door een kabel ertussen te leggen, maar mijn vader zei dat ik niet in de orginele draden mocht knippen. Dus wou ik vragen kan dit ook met gewoon enkel tulp verlengkabels? en welke zijn dan handig?

Ik heb er al 1 gevonden maar die was mono. Is dat genoeg voor een satallietspeaker?
Deze: http://www.kleinspul.nl/index.php?productID=1088

Alvast Bedankt.

Mono is genoeg voor een satellietspeaker... maar bij een lengte van 5 meter is de dikte van de gebruikte kabel ook belangrijk, er moet tenslotte 7,4 Watt vermogen doorheen.... dus neem geen flinterdun snoertje.

Je kunt ook een mannetjes en vrouwtjes tulp plug kopen en daar zelf een paar meter gewoon (echt) luidsprekerkabel tussen zetten... (als je kunt solderen...)

Nee solderen is niet mijn sterkste kant, heb ik ook geen spullen voor:P
Is die kabel die ik liet zien niet dik genoeg dan? Zou hij wel dik genoeg zijn als ik bijvoorbeeld 1.5 meter kabel zou nemen?

als er nog suggesties zijn voor een betere kabel, moet niet al te duur zijn. Ongeveer mijn laatste centen uitgegeven aan de speakers:P

Is die kabel die ik liet zien niet dik genoeg dan?

Dat is op een plaatje een beetje moeilijk in te schatten... maar hij lijkt echt erg dun...
Loop bij een mediamarkt o.i.d. binnen en kijk daar even in de "koopjeshoek"......
Bij 1,5 meter maakt de dikte iets minder uit....

Oke! Bedankt voor de snelle reacties :d

Nog een laatste: Een dubbele tulp verlengkabel (stereo) die je uit elkaar kan halen werkt toch precies hetzelfde maar dan heb je er meteen 2? of zijn die altijd te dun?

Inderdaad, als je zo'n stereokabel splitst, heb je er meteen twee...
Maar die kabels zijn gemaakt om kleine signaaltjes (line out, etc.) te transporteren, en geen luidsprekergeluid.
Maar 7 Watt is natuurlijk niet echt veel... dus de verliezen wegens dunne kabel zullen beperkt zijn.....

oke, dan ga ik wel gewoon zoeken naar een dikkere mono verlengkabel.
En voor de zekerheid: de 4 sattalietspeakers (zonder de center) zijn toch allemaal hetzelfde? ik kan toch gewoon de rear speakers aan sluiten op de front uitgangen en de front speakers op de rear aansluiten en die gewoon heel veel verlengen?

Die satellieten zijn hetzelfde, front en rear maakt dus niet uit...

Heel erg verlengen..? Wat is "heel erg"?
Bij lange erg dunne kabels ga je wat geluidskwaliteit verliezen...

Ja hoor, dat werkt ook.....
(de kabel op het plaatje is trouwens voor platenspelers... maar dat maakt niets uit)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan