Logitech X-540

Status
Niet open voor verdere reacties.

GerJan 15

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2008
Hallo,

Ik heb sinds kort de speakerset X-540 van logitech
Het geluid is erg goed alleen ik heb geen geluidskaart op mijn computer (op moederbord denk ik onboard) Nou weet ik niet of een geluidskaart nodig is? Het geluid is prima maar EAX kan maar op 2.0. Op de wired mode van de X-540 staat de knop matrix in het boekje staat dat die sterio geluid omzet naar 5.1 dus lijkt mij een geluidskaart overbodig.
Ook weet ik niet of ik bij spellen bij sound instellingen sterio of 5.1 moet aan klikken!
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
Alvast bedankt,

mvg
Gerjan

Ik veronderstel dat als de speakers het geluid omzetten de speakers 2.0 verwachten dus ikz ou je pc op 2.0 laten staan.

Een extra geluidskaart is in principe niet nodig want een onboardchip kan even goed geluid geven.
Of een extra geluidskaart nodig is hangt dus eigenlijk af van de verwachte specificaties van de kaart vs mobo.

Meestal is het mobo beperkt (maar voor de meeste gebruikers voldoende) omdat het meestal standaard is.
Verwacht je meer wat betreft de geluidsprestaties dan wat je mobo standaard geeft, dan is pas een extra geluidskaart nodig, en dat hangt dus volledig af van persoonlijke voorkeur. (of voor wat je je pc wil gaan gebruiken)

Hallo,

Wat bedoelt u met mobo?
Ik heb voornamelijk het setje gekocht voor mooi surround geluid voor films en games.
Met bijv. de film Pearl Harbor klinkt het egt geweldig alleen bij gamen veel minder je hebt niet het surround gevoel! Voor de instellingen van de boxen gebruik ik Xear 3D van denk ik van mijn onboard geluidskaart. Mijn pc staat gewoon op 5.1
Hoe kan ik mooier geluid krijg bij gamen want dat heb ik nu niet!

mvg
Gerjan

mobo is afkorting voor moederbord.

Ik zou zeggen: speel even met de instellingen, als je neit tevreden bent over de prestaties zal je onboardchip wsl ook niet aankunnen wat jij zou willen en zou ik een geluidskaart overwegen.

mobo is afkorting voor moederbord.

Ik zou zeggen: speel even met de instellingen, als je neit tevreden bent over de prestaties zal je onboardchip wsl ook niet aankunnen wat jij zou willen en zou ik een geluidskaart overwegen.

Ben er al tijdje mee bezig als het niet mooi klinkt bij gamen welke geluidskaart raad u aan? EAX 3 heb ik dan wel nodig. Maar bijv. bij Call of Duty 4 kun je niet kiezen tussen surround profiders (EAX 2/3 enz.) wel SQ Filter als ik dat doe kan ik het spel niet meer op het aller hoogste aan volgens mij vraagt het dan meer voor mijn CPU.

mvg
Gerjan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan