Logitech Z5300 THX

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stanley19

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 jan 2002
Hej,

Ik heb pas geleden de logitech z5300 THX installatie voor mn pc aangeschaft. Nu heb ik denk ik een probleem met mijn geluidskaart dat is namelijk maar een 2 kanaals , ik weet niet welke geluidskaart ik nu heb (is vast te zien met een programma maar welke)

Ik moet nu mijn installatie zetten op 2.1 op 4 en 5.1 en 6.1 werkt ie dus niet vanwege mn geluidskaart.

Welke geluidskaart (mag 40 a 70 euri kosten) raden jullie me aan die perfect bij dit THXinstallatie past.

Enne is 300 euro duur voor een installatie met 560 Watt Peakpower en 240 Watt RMS)

Groetjes Stan

http://www.aida32.hu/aida-download.php?bit=32
met aida kan je wel zien welke geluidskaart je hebt.
je kunt kiezen voor een sounblaster live 5.1, die is ongeveer 35 euro, of een audigy, die is wel een stukje duurder, ongeveer 80 euro, maar dan heb je wel een goede geluidskaart. kijk even op www.kieskeurig.nl
computers en dan geluidskaarten. misschien staat daar ook je set, dan kan je gelijk kijken of het duur was! succes

C-Media CMI8738/C3DX Audio Device PCI
kan ik daar een 6.1 op aansluiten?
of is hij echt maar 2 kanaals?

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Stanley19
C-Media CMI8738/C3DX Audio Device PCI
kan ik daar een 6.1 op aansluiten?
of is hij echt maar 2 kanaals?
ik denk niet dat aan deze kaart veel hebt, voor die mooie speakers van jou, ik zou toch aanraden een andere geluidskaart te kopen, of hij echt twee kanaals is weet ik niet, kon je dat niet zien bij aida? heb je de speaker opstelling in de pc ok veranderd, luidspreker instellingen? succes!

Ik heb nu de volgende instellingen gevonden en ze gewijzigd

OP de subwoofer van mijn installatie staat

2.1 5.1 en 6.1

als ik overschakel naar 5.1 of 6.1 hoor ik op sommige speakers niets meer dit zijn de rearspeakers

alleen op 2.1 heb ik geluid over alle 6 de speakers

zie de plaatjes

Bijlagen

• opstelling.jpg
    opstelling.jpg
    36,1 KB · Weergaven: 41
plaatje 2

Bijlagen

• configuratie.jpg
    configuratie.jpg
    36,7 KB · Weergaven: 42
Ik heb nu op alle 4 de speakers en de subwoofer geluid

maar ik heb nu XPplus en via WMP ben ik er achter gekomen dat er speciale speaker profiles zijn.

Hoe achterhaal ik het speaker profile van de Logitech aangezien deze niet 'listed' is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan