Logitech Z623 geen stereo geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

jasper1000000

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2009
Berichten
117
Hallo,

Ik heb afgelopen week de Logitech Z623 set tweedehands gekocht. Tijdens het testen leek alles het te doen, maar na een paar dagen te werken met deze set merk ik dat de speakers geen stereogeluid produceren (geen enkel verschil tussen links en rechts).
Kan iemand die deze set heeft (of het toevallig gewoon zeker weet) bevestigen dat deze set wel stereogeluid hoort te produceren?

Alvast bedankt,
Mvg
 
Denk dat je in de configuratie van de geluidskaart moet zijn, welk merk en type is dat?
2.1 ingesteld?, dat is stereo +bass.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb al wat tests uitgevoerd om te kijken of het aan mijn geluidskaart ligt (had ik even moeten vermelden, my bad). Namelijk pc-koptelefoon geeft goed stereogeluid. iPhone-koptelefoon ook, maar iPhone-logitech en pc-logitech niet. Het moet dus aan de set liggen lijkt me? Naar mijn weten heb ik alles goed aangesloten.
Weet je toevallig ook of het wel stereo hoort te zijn? Dan ga ik namelijk terug naar de verkoper, maar dit wil ik natuurlijk eerst zeker weten.
 
Ik denk gewoon mijn onboard geluidskaart op mijn AsRock 990fx extreme3. Bedoel je dat?
 
Tis een Realtek geluidskaart, kijk in de configuratie, kan ook bij geluiden en audioapparaten via het configuratiescherm en configureren, of de speakers op 2.1 staan.
 
In de instellingen heb ik alles al geprobeerd, maar alsnog zou dit toch niet verklaren waarom hij het ook niet doet met mijn telefoon?
 
Ik heb inmiddels ontdekt dat ik wel stereogeluid krijg uit mijn koptelefoon als ik de koptelefoon aansluit op de uitgang van de logitech set, en die set weer aan mijn pc/iPhone. Het stereosignaal komt dus wel goed aan bij de set, komt er ook goed uit zolang het maar rechtstreeks is, maar het lukt niet om het stereosignaal uit de speakers te krijgen. Lijkt me dat deze set zeker te weten kapot is. Als iemand hier anders over denkt hoor ik het graag.
 
Nee, jammer genoeg niet. Er zitten alleen volume en bass knoppen, die doen verder wel wat ze moeten doen maar hebben geen effect op mono/stereo. Ik heb de verkoper gebeld en maandag ga ik ermee terug.
 
Net terug geweest naar de verkoper en ik heb een vervangende set opgehaald waar alles normaal werkt:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan