Logo maken voor eigen website

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gerrit500

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 sep 2016
Berichten
2
Hallo,
Ik ben bezig met de maak van mij eigen website, het is voor een kapsalon.
Nou ben ik erg aan het twijfelen om een website te gebruiken waar je zelf een logo kan maken (bijv. https://gospaces.nl/tools/logo-maker) of het betaald bij een bureau te laten doen/ Ik ben bang dat het er anders niet professioneel genoeg uit komt te zien. Ben namelijk geen designer en heb totaal geen ervaring.
Ik hoor graag de mening van iemand die hier ervaring in heeft.

Alvast bedankt
 
Als je alleen spreekt over een logo voor een website zijn de kwaliteitseisen niet zo hoog en kan je zelf wel een professioneel ogend iets uitwerken.Voor drukwerk is het een heel andere zaak. Ik kan voor jou wel iets ontwerpen. Het is niet de eerste keer dat ik dit op help mij heb gedaan. Eenmaal logo is goedgekeurd kan ik de juiste formaten voor een drukker ook aanmaken. Je kan beter uw kostbare centen aan iets anders besteden dan een designbureau.
Hierbij een vb plaatje van een logo (kapster).
Als dit voor u professioneel genoeg lijkt geef je maar de nodige feedback (wat jij in gedachten hebt qwa logo) en dan maak ik er wel iets van.
logo.png
 
Je kan beter uw kostbare centen aan iets anders besteden dan een designbureau.
Ken je die uitdrukking: Goedkoop is duurkoop?

Ik kan ook heel goedkoop iemands haar knippen,
maar er is een reden dat sommige mensen het professioneel doen en dat dat duurder is.
 
Ik heb geen idee, gast0660, wat je twee jaar geleden deed.
Maar alleen al het idee dat je een ondernemer aanraad om zijn centen niet aan een professioneel logo te besteden,
geeft geen goede indruk van je eigen professionaliteit.

Maar de opmerking
die als advies voor Gerrit500 was bedoeld en niet als kritiek op jou
kwam blijkbaar hard aan.
 
Een designbureau inhuren is zo gek nog niet, want over een logo moet ook goed worden nagedacht door mensen die daar verstand van hebben. Zomaar een leuk logootje met wat frutsels hier en daar werkt niet altijd. Je moet je afvragen wat je als bedrijf zijnde uit wilt stralen, en dat kun je onder andere doen door middel van een logo, dat past bij je bedrijf. Het is ook belangrijk dat je een zekere herkenbaarheid doorvoert, zodat je (potentiële) klanten je logo (en bedrijf) goed onthouden.

Als je zelf aan de slag wilt, kun je eens een kijkje nemen op het YouTube-kanaal van de heren van HoeGaatDat - dat zijn professionele designers die van alles uitleggen en voordoen.
 
En let erop dat er geen beeldmerken gekopieerd worden. Ik ken een case waarin een kapperszaak uit de Achterhoek het logo gebruiktte van een bekende IT-website. Uiteindelijk heeft deze stylist het logo overal weggehaald, tot de ramen aan toe.
 
Mijn klanten kiezen meestal een logo uit dé voorraad (google even op: logo stock -of- photos stock).
Ze zijn niet duur (soms gratis) en kwalitatief goed.

logo-hair.jpg

Een logo werkt op een website het best als je 'm verkleind tot een icon (in de adresbalk van je browser) nog steeds kan herkennen als jouw logo; zoals mijn Helpmij logo links.

Suc6 met je website!
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties, mij neef heeft een lenzen website en heeft daar een eigen logo gemaakt, hij heeft er niks voor betaald..voour het downloaden gewoon een snapshot van gemaakt, zelf vind ik het matig.
Wat vinden jullie hiervan het logo staat hier linksboven: http://lenzen-vergelijken.nl/
 
voour het downloaden gewoon een snapshot van gemaakt
Zaten er auteursrechten op de oorspronkelijke foto?

Persoonlijk vind ik een abstract logo beter. En ook gratis, hoef je niet zelf te maken, even zoeken en je hebt er eentje. Een simpel abstract logo is beter herkenbaar bij klanten en bezoekers. In sommige branches (oog lenzen) is het wat lastiger om een goed logo te vinden, dat is waar.
Blue-Abstract-Eye-Free.jpg
 
Laatst bewerkt:
Gebruik asjeblieft niet zo een generator. Grote kans dat een klant een week laten ongeveer hetzelfde logo tegen komt. Het kost misschien wat, maar als je een goed logo hebt hoef je dit ook niet meer te veranderen, wat wel zo handig is voor bijv. borden/visitekaartjes/flyers/... en je herkenbaarheid.
Echte designers kunnen ook zorgen dat ze de juiste doelgroep aanspreken. Knip je liever/beter ouderen of werk je liever met kinderen? Een ouder stuurt zijn kind minder snel naar een kapper met een ouderwetse uitstraling, een oudere zal zich minder snel aangesproken voelen door iets 'super fris' (niet dat ouderen niet fris zijn natuurlijk ;) )
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan