Logo toevoegen aan PDF-print

Status
Niet open voor verdere reacties.

leeuwin

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2004
Is het mogelijk om automatisch een logo toe te voegen aan een PDF-print ?

Dus wanneer je bijv. in Word of Excel een document hebt gemaakt, hiervan met een PDF creator een pdf-print maakt, dat je eigen logo wordt toegevoegd op de plaats dat jj wilt.

Volgens mij kan het niet in 1 stap.

Wat je wel kunt doen is de documenten printen met pdfcreator en ze in één specifieke map laten zetten.
Vervolgens maak je een .pdf template met het logo dat je wilt toevoegen
-Hierna maak je een script dat het gratis programma pdftk builder aanroept om steeds van een document in je gekozen map dit samen te voegen met je template.
-Dit script laat je continue in een lus lopen om te kijken of er nieuwe documenten in de map staan.
Het resultaat verplaats je steeds naar een tweede map

Ik vergeet het volgende. Als het natuurlijk alleen om Word en Excel gaat kun je gewoon templates in Office maken die het logo bevatten.

Ik begrijp dat het het handigst is, als je gebruik wilt maken van Word of Excel, om daar een template te maken met het logo erin.

Maar ik zou het super vinden wanneer ik eventueel ook andere programma's bij een print naar PDF een logo kan toevoegen. Daar zou het in de standaard lay-out toegevoegd moeten worden, maar het is niet altijd wenselijk om overal 2 lay-outs van te hebben. 1 met en 1 zonder logo. Dit voor de overzichtelijkheid.
Daarom mijn vraag.

Logo ontwerp www.customlogo.nl

Beste,

Dat is zeker mogelijk.
JE kan zelf factuurtjes vanzelf in pdf laten opmaken.
Dit heb ik laatst gemaakt.

Als je interesse hebt kijk laat dan even een reactie achter op:
logo ontwerp www.customlogo.nl

@Logoontwerp. Jouw post niks toe aan de vraag van TS. Is eigenlijk alleen maar reclame voor jezelf.

@leeuwin. Wat jij wilt kun je het best oplossen met de gratis software PDFTK builder.

Hallo RogerS
Bedankt voor je reactie. Het programma wat je aangeeft kan wel van 2 pdf's 1 maken. Dus kan ik een pdf-bestand met logo samenvoegen met bijvoorbeeld een pdf-bestand met de brieftekst.
Maar dit is nog niet helemaal wat ik zoek.

Ik zoek eigenlijk iets als PDF-creator of een andere virtuele pdf-printer waarbij je dan een template kan instellen waarin het logo is opgenomen en de overige tekst wordt toegevoegd. Zonder enige tussenstappen.

En wat betreft logoontwerp : komt bij mij ook heel erg over als reclame voor een eigen product en voegde absoluut niets aan een oplossing voor mijn vraag.

Leeuwin. Voor zover mij bekend lukt het niet in 1 stap. Maar klinkt wel als een uitdaging, dus ik ga vandaag eens in PDF creator graven.

Er is helaas geen optie binnen pdf-creator. Wat ik zelf wel eens doe, tenminste als het om flinke aantallen documenten gaat, is een script maken. Dit laat ik dan in een bepaalde map zoeken naar .pdf documenten. Alle documenten die dan gevonden worden laat ik vervolgens voorzien van de template en opslaan in een andere map.

Het enige wat ik dan nog maar in de praktijk hoef te doen is een document in de juiste map te plaatsen en m'n .pdf komt er aan de andere kant goed uit.

Dank je RogerS voor je tijd en aandacht.

In mijn geval zal de oplossing zijn om dubbele lay-outs te maken. 1 met en 1 zonder logo. Het zij niet anders.

Ik laat de vraag nog wel even open staan, in de hoop dat iemand nog een oplossing weet.

Een mogelijke oplossing is om vanuit Word het logo te plaatsen als een voettekst (footer)... Misschien is dat een mogelijke oplossing ?

(Wanneer je het logo plaats als voettekst, hoeft dat niet vanonder. Je kan ook voettekst of koptekst bewerken kiezen en daarna de afbeelding/logo bv. in het midden van het document zetten. Daarna staat hij op elke pagina.)

Dit is natuurlijk wel vanuit Word en niet met de PDF creator

Gr,

Laatst bewerkt:
Beste Fabreasy,

Welkom op Helpmij :)

Het is niet de bedoeling dat je alleen maar berichten gaat plaatsen om reclame voor je eigen product te maken.
Daarnaast is de laatste reactie op deze vraag van december 2010.

Met vriendelijke groet,

Stefan (Tha Devil)
Moderator Helpmij.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan