logo transparant maken in WordPress

• Onderwerp starter Onderwerp starter Area
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Area

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2012
Hallo allemaal,

Ik ben momenteel bezig met het bouwen van mijn website, maar als ik mijn logo (bestaat uit tekst en figuur) plaats, dan komt het in een wit vierkantige blokje op mijn website, terwijl het achtergrond van mijn website lichtbruin is. Dit staat heel lelijk en onprofessioneel.

Mijn vraag is; hoe kan ik in WordPress mijn logo transparant op mijn website plaatsen, zonder dat witte blok erom heen?

Ik heb dringend jullie hulp nodig :o

Alvast bedankt!

En wat is de link naar je website want nu kunnen we er niet veel mee.

De vraag en de oplossing hebben niks met Wordpress en de website te maken. De URL van de site gaat ook echt niet helpen hoor.

Als je een transparante afbeelding in een website wilt plaatsen, dan moet de afbeelding zélf al transparant zijn.
Dat bereik je door hem transparant te maken in een daartoe geschikt programma,
bijvoorbeeld Irfanview of GIMP, photoshop, whatever.
Ik kan niet van allerlei programmas uitleggen hoe dat gaat. Zelf gebruik ik hiervoor bij voorkeur Snagit editor, als je dan een plaatje opslaat in Gif-format, dan kun je tijdens het opslaan kiezen voor transparantie.

Wat overigens ook een oplossing is:
In het beeldbewerkingsprogramma kun je er ook voor kiezen om de achtergrond van het plaatje dezelfde kleur te maken als de achtergrondkleur van je website. D'as qua effect misschien nog wel beter.

Laatst bewerkt:
De vraag en de oplossing hebben niks met Wordpress en de website te maken. De URL van de site gaat ook echt niet helpen hoor.

Als je een transparante afbeelding in een website wilt plaatsen, dan moet de afbeelding zélf al transparant zijn.
Dat bereik je door hem transparant te maken in een daartoe geschikt programma,
bijvoorbeeld Irfanview of GIMP, photoshop, whatever.
Ik kan niet van allerlei programmas uitleggen hoe dat gaat. Zelf gebruik ik hiervoor bij voorkeur Snagit editor, als je dan een plaatje opslaat in Gif-format, dan kun je tijdens het opslaan kiezen voor transparantie.

Wat overigens ook een oplossing is:
In het beeldbewerkingsprogramma kun je er ook voor kiezen om de achtergrond van het plaatje dezelfde kleur te maken als de achtergrondkleur van je website. D'as qua effect misschien nog wel beter.
Bedankt, en zijn deze programma's gratis?

Irfanview is gratis en vrij gemakkelijk in het gebruik.
GIMP is gratis maar lijkt me iets lastiger om te gebruiken.

Photoshop en SnagIt zijn niet gratis. Maar ik heb zelf wel erg goede ervaringen met SnagIt.

Je kunt de afbeelding het beste als .png met een transparante achtergrond opslaan. Dit gaat het beste in Photoshop.

Groeten,

Manolito
--------------------------
Website compleet met Content Management Systeem voor slechts € 350,00 ! www.clickbizz.nl

paint.net = gratis :)

PS: Niet op de grote groene Download-knop klikken die soms in de Google-Ads verschijnt!

Oke, afbeelding dus altijd als png. opslaan. Even kijken hoe dat bij een Mac gaat.

Kennen jullie ook een praktische fotobewerkingsprogramma waarmee je zelf ook afbeeldingen/logo's kunt maken?

Wel voor de mac dan.

Leuk en aardig maar dat zegt niks over de ervaring van anderen. Dat is voor mij juist belangrijk.

Leuk en aardig maar ...
Dat vind ik eerlijk gezegd niet de toon om mensen toe te spreken die proberen je behulpzaam te zijn, ook al hebben ze geen Mac.
  • ... en dat terwijl ik op het punt stond je te vragen een link naar het betreffende logo te geven, zodat ik dat even voor je transparant zou kunnen maken. :confused:
=======
... de ervaring van anderen. Dat is voor mij juist belangrijk.
Wat zegt die ervaring, als je die anderen helemaal niet kent??? Stel de één komt hier met de ervaring dat GIMP (ook voor Mac aanwezig) prachtig is, en een ander komt met de ervaring dat met GIMP slecht te werken valt. Wie moet je dan geloven? De één kan 3 jaar ijverig met GIMP bezig zijn geweest, en weet er ondertussen alles van, de ander heeft het bv. 3 keer geprobeerd zonder de gebruiksaanwijzing te lezen.
Bovendien: in de link die ik opgaf komen de sites die ik bekeek vrijwel allemaal met een beschrijving met o.a. wat de voor- en/of nadelen van de programma's zijn.

• Daarbij weten we hier ook niet jouw ervaring met beeldbewerkingsprogramma's. Met veel ervaring zal elk programma makkelijk te doorgronden zijn, met weinig ervaring zal het bij elk programma even doorbijten zijn voor je er mee overweg kunt.
  • En het ene programma heeft meer toeters en bellen dan het andere, terwijl je die toeters en bellen misschien helemaal niet nodig hebt. *)
    Hangt helemaal af van wat je allemaal doen wilt, en dat weten we ook niet (behalve het transparant maken dan).
  • Ik zou zeggen: niet op onbekende anderen willen leunen, maar gewoon 1 of meer van die gratis dingen downloaden, en uitproberen welke voor jou het lekkerste werkt.
Gegroet!
CSShunter
_________
*) Ik gebruik met veel plezier (onder Windows XP) een oude Paint Shop Pro vs.6 (nog van Jasc Software), kan ik me uitstekend mee redden. Terwijl ik ook de veel geavanceerder Corel Paint Shop Pro Photo vs. XI aan boord heb; maar die gebruik ik niet, want veel te veel van het goede (en veel langer opstarten).

Nee maar, wat ik bedoel is dat ik het zoeken via Google ook wel kon bedenken. No hard feeling :)

Zolang ik mijn eigen standpunt, ervaring en behoefte duidelijk maak, is hun aanbeveling met de nodige motivatie altijd wel zinvol. Dit geldt ook niet alleen voor fotobewerkingsprogramma's maar voor alle producten of diensten waaruit we de meest geschikte voor ons zelf zoeken.

Je hebt tientallen programma's, kan ze allemaal moeilijk gaan proberen.
Ik wil eerst een selectie uit de massa kunnen maken, zodat ik mij zelf dan hooguit in 2 of misschien 3 programma's kan verdiepen.

Ik wil efficiënt met mijn tijd omgaan. Snap je mijn insteek?

Laatst bewerkt:
PS:
Als je hier op het forum onder Handige software gaan neuzen, staat daar ook een lovende recensie in van GIMP. Afkomstig van Mumzel, Senior beheerder en bestuurslid van Helpmij.
Zal dus niet helemaal uit de lucht gegrepen zijn. :)

Tecsman raad mij dat niet aan. Ik ben een beginner, dus ik neem zijn advies serieus.

Ik ben het met csshunter eens dat je niet te veel op de mening van anderen moet leunen,
(maar wel op die van ons natuurlijk, ;-)

En hij is ook een beetje helderziend. Ik heb GIMP uitgeprobeerd zonder de handleiding uitbundig te bestuderen.

SnagIt: daar blijf ik wel met hart en ziel achter staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan