Logo wordt niet mee verzonde bij handtekening in outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

jack05

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2008
Ik heb een handtekening gemaakt met een logo er in.Wanneer ik een bericht maak zie ik het logo staan.
Als ik het bericht verzonden heb, ziet de ontvanger wel de handtekening tekst maar geen logo.

Kan iemand mij helpen om dit probleem op te lossen.

Ik gebruik geen Outlook 2003 en weet ook niet precies hoe die werkt dus wat ik nu zegt, ... is het alleen maar een ideetje:)
Zijn ze niet toevallig bij Outlook 2003 ook instellingen waar je instellen , .... om bijlage / video's / flash of externe afbeeldingen te tonen kan ? en als maar zo is, misschien ontvanger zojuist dat moet doen ?? :(

Het logo is waarschijnlijk niet bij je handtekening opgeslagen, maar staat waarschijnlijk ergens anders opgeslagen. Lokaal kan het logo dan wel gevonden worden, op de computer van de ontvanger niet.

Het logo is in de map handtekeningen opgeslagen.
C:\Documents and Settings\Gebruiker\Application Data\Microsoft\Handtekeningen
Moet hij dan ergens anders ook nog opgeslagen zijn?

Volgens mij kun je enkel met logo in handtekening werken, als je met een exchange mail account werkt.

Kan bevestigen dat het niet zo is. Werk namelijk al jaren op die manier.

De handtekening is in feite een stukje html code. Gebruik je de standaard editor van Outlook zelf (of Word) dan word er vaak een absoluut pad naar de afbeelding opgenomen in de code van je handtekening. Deze zal dan ook niet werken bij de ontvanger. Truc is om de code handmatig aan te passen met notepad++ of de handtekening volledig in html te maken (gebruik alleen code voor HTML/CSS 1.0).

Handtekening is te vinden onder C:\Users\<jouwnaam>\AppData\Roaming\Microsoft\Signatures , of Handtekeningen als je een nederlandse office gebruikt. Het logo in je handtekening plaats je ook in deze map en daarna zorg je ervoor dat de verwijzing in de code van je handtekening een relatief pad is naar je logo.

Hallo Roger,

Kan jij mij uitleggen wat je bedoeld met een relatief pad. En hoe kan ik dat pad eventueel veranderen?

Heb het bovenstaande uitgeprobeerd, maar kreeg het niet voor elkaar.:(

Terug naar de oude versie gezet. Zie zelf wel het Logo maar stuurt hem niet mee met de mail.

-Heb je zowel handtekening als logo geplaatst in de map die ik eerder aangaf?
-Heb je je handtekening geopend met kladblok of notepad++? Hierin de verwijzing naar het logo aangepast zodat dit rechtstreeks verwijst naar het logo.

Upload anders de handtekening eens. Kunnen we rechtstreeks in de code kijken.

La aanvulling, ik werk nog met XP en heb geen Roming mar wel de map Handtekening.

Afbeeldingen staan in apcoservice_bestanden en de tekst staat in Handtekening.

Bijlagen

We kunnen iets proberen.
-Open je handtekeningbestand met notepad
-zoek naar src="APCOService
-verwijder op de gevonden plek APCOService_bestanden/
-sla deze nieuwe versie op
-verplaats het bestand image002.jpg uit de map APCOService_bestanden naar 1 map hoger (de map waar ook je handtekeningbestand staat)

Hierna even opnieuw testen.

Enkele tips:
-Je handtekening is in Word gemaakt. Hierdoor is hij al snel vrij groot in omvang, daarnaast zit er veel opmaak in die niet door elk emailprogramma goed zal worden weergegeven.
-Persoonlijk erger ik me als ontvanger enorm aan het wijzende vingertje onder aan emails. Ik ben volwassen genoeg om zelf te bepalen of ik een email print (werk overigens voor vrijwel 100% digitaal).
-Alhoewel je disclaimer redelijk is geschreven, blijft het juridisch onzin. Vooral het stuk over niet mogen openbaarmaken. Daarmee mag ik niet eens jouw email aan mijn collega doorsturen (als disclaimers juridische waarde zouden hebben). Ik adviseer mijn klanten, in het geval ze toch iets onder hun email willen, de proclaimer -> http://www.schrijvenvoorinternet.nl/2007/09/08/dood-aan-de-disclaimer-leve-de-proclaimer/

Hallo Roger, Ik heb de handtekening opnieuw gemaakt en tot mijn verbazing werkt het nu.
Bedankt voor hulp. Gr Jack

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan