Logoff na einde Access programma

Status
Niet open voor verdere reacties.

mdegeest

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2011
Mijn access programma draait hier in het bedrijf op een server.
Het programma wordt automatisch opgestart vanop de pc van de user. (via verbinding met extern bureaublad.)
Voor het afsluiten van het Access programma heb ik een knop gezet in het hoofdform waarmee access wordt afgesloten.
Maar nu wil ik dat er een "logoff" volgt op het afsluiten van het programma, zodat de user niet op de server blijft staan maar terug gewoon op zijn pc staat na einde van het programma.
Iemand een idee hoe ik deze logoff automatisch kan laten uitvoeren na het afsluiten van access ?

Ik denk dat je pech hebt, want Access kan geen opdrachten uitvoeren als het programma niet meer draait. En dat is wat je wilt: je programmeert een commando Docmd.Quit om de db te sluiten, wat prima kan want de db is actief. Daarna is het programma weg, en kan het niks meer uitvoeren. Dus wie moet de opdracht LogOff dan uitvoeren? Niet Access.... Je zou dat misschien met een batch programma kunnen doen, maar dat valt buiten de Access scope.

Dit dacht ik ook.
Maar is er een manier om de batch file te laten starten automatisch ?
Of kan ik vanuit Access de batch file opstarten met een commando dat access afsluit en dan de logoff doet ?
Indien ja, wat is het commando dan om Access af te sluiten ?

Ik weet niet wat de db doet. Ik heb zelf een tijdje een batch gedraaid op een server die op een vaste tijd de db start, een export doet naar verschillende Excel bestanden, de db afsluit en aflogt. E.e.a. op basis van een procedure die met een AutoExec macro in Access werd gestart. Maar dat deed ik met een Scheduled Task op de computer waar de db draaide. Zoals ik al zei: je kunt in Access alleen commando's uitvoeren zolang Access draait. Maar in het script dat de database opent, kun je uiteraard een uitlog actie opnemen.

De db houd het aantal afgewerkte producten bij die de user moet scannen met een barcode reader.
Wat bedoel je juist met een uitlog actie ?

Je kunt een scriptie (laten) maken dat je gebruikt om af te loggen. Overigens weet ik niet hoe dat werkt met een db waarin handmatig wordt gewerkt. Die van mij draait automatisch, dus dan loopt alles achter elkaar door.

Ik sluit mijn access programma af met een knop.
De server log ik automatisch af op een bepaald tijdstip.
Bedankt voor de hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan