logonscript problemen windowsxp met GPO in windows2003

Status
Niet open voor verdere reacties.
hello ...

Waarom zou je dit via GPO doen ?
Zelf zou ik in active directory and computer bij het useraccount het login script invullen
(op het tabblad profile / profiel)

vervolgens zet je login.bat op de volgende plek. \\server\netlogon

You're all set :)


succes
 
Persoonlijk zou ik een loginscript niet aan de default domain policy toewijzen. Dit omdat het dan echt voor alles en iedereen geldt, dus ook je administrator account ...
Het beste is een OU en dan daarin je users stampen, en dan daar de policies op loslaten.

Maar je wijst hem aan een user toe? En het staat ook bij user-settings? of is het voor een pc zelf?
Dan zou hij hem gewoon bij de volgende keer inloggen moeten toepassen. Anders eens bij de client (ingelogd als de user) gprersult tikken in een dosbox, en eens kijken of daar je policy tussen staat.
En anders eens gpupdate /force /target:user of /target:computer om te kijken of je hem dan kan forceren.
Gaat het om een vbs-loginscript of een .bat?
 
Je trapt dit script af via een logon.bat ofzo? En in die logon.bat staat de juiste locatie van dit script? En ze staan dan beiden op de goede plek? Dus op de server?
 
Zelf geen ervaringen met kix (qua opzetten).
Maar ik zie allemaal voorbeelden die beginnen met een logon.bat ofzo, en die dan wkix32 script.kix aftrappen ... al dan niet met volledige path-aanduiding.
Zou dus kunnen zijn dat ie die niet automatisch vindt, staan ze wel allebei in de juiste map op sysvol?
Anders eens proberen met tussenkomst batch-file, of een vbs-script. Of misschien wel direct .kix aftrappen, als overal kix geinstalleerd is moet dat toch ook kunnen ... heb ik weleens ergens gelezen geloof ik.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan