Logt direct uit na inloggen

Status
Niet open voor verdere reacties.

EagleHunter

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2001
Ik zit hier momenteel met 3 computers. Ik noem ze:

* Vista-pc: (nieuwe pc, niets mee aan de hand, verbinding met internet)
* Leen-pc: (pc met XP, ter leen om probleem op te lossen)
* probleem-pc: (mijn eerdere pc met Windows XP; logt Windows direct uit na het inloggen)

De laatste omschrijving is dus mijn probleem.

Ik zocht en vond hier de oorzaak van het probleem; het blijkt Adaware te zijn. (had ik idd net geinstalleerd) Er worden drie verschillende oplossingen geboden:

1. Register via het netwerk
Dit lukt niet. Mijn probleem-pc zat nooit op een netwerk. De leen-pc heeft wel op een netwerk gezeten. (ik kan nu o.a. verbinding maken met de Vista-pc)

Kan ik op een andere manier verbinding maken van de leen-pc naar de probleem-pc?

2. Recovery Console
Voordat ik de leen-pc erbij heb gehaald, heb ik eerst het hele huis op z'n kop gezet. Ik kan mijn originele cd-rom nergens vinden. Ik heb wel een minder legale versie van XP op cd-rom (met KEY), maar dat is niet de XP die op de probleem-pc staat. Deze durf ik ook niet te gebruiken, omdat ik bang ben dat dan alle bestanden van mijn probleem-pc verdwijnen.

3. Ntpassword diskette/cd
diskette: Alleen de probleem-pc heeft een diskette-ingang, dus kan ik geen Ntpassword-diskette maken, omdat de andere pc's deze ingang niet hebben.
cd: als ik al een CD-RW vind (ik gebruik ze nooit), dan nog: ben ik mijn bestanden niet kwijt als ik een Ntpassword-CD-RW ga maken?

Wat is de snelste en beste optie?

Hoi,

De beste optie is zeker de recovery console!!
Omdat alle bestanden dus ook de adaware wordt verwijderd.

Aangezien jij je bestanden graag wilt bewaren raad ik het je (dan) niet aan.
Maar het blijft wel de meest veilige en beste optie.

Heb je je belangrijke bestanden niet ergens anders opgeslagen?

In het register zou ik niet gaan rommelen als je er niet zoveel verstand van hebt.

De laatste optie is dan volgens mij de enige die overblijft.
Volgens mij raak je daarbij je bestanden niet kwijt.

Kan ik de harde schijf ook uit de probleem-pc halen, slave maken, en aansluiten op de leen-pc? Daarna haal ik de belangrijke bestanden van die harde schijf en sla ze op op de leen-pc. Vervolgens kan ik windows opnieuw op de probleem-pc zetten zonder dat ik mijn bestanden verlies.

Klopt dat?

Heb hier sinds paar dagen ook hetzelfde probleem. Ik heb wel de oplossing met het register via BartPE geprobeerd maar helaas werkte dit niet. Zijn er nog andere oplossingen?

Ik ga NU mijn voorgestelde oplossing uitproberen.

Ik houd je op de hoogte..

Harde schijf in andere computer doen.

Ja, als het goed is kan dat wel.

!Let op! als er nog een andere harde schijf inzit kan die besmet worden door de adaware.

Ik denk dat het wel werkt verder.

Uiteraard zit er nog een andere harde schijf in; ik heb de probleemschijf SLAVE gemaakt. Ik kan keurig al mijn bestanden bereiken en heb al backup gemaakt.
Ik heb ook Adaware verwijderd, maar kon het bestand waupdater.exe niet vinden.

De schijf weer teruggezet; geen oplossing.

Ik heb er nog een pc bijgesleept: de 'buurman-pc'.

Deze heeft wel een diskette ingang, dus ik ga optie 3 proberen:
3. Ntpassword diskette maken

wat doe je precies en wat zet je erop? bij optie 3... ga ik het ook even proberen... irritant nu de pc het niet doet -_-

Ik ben er nog mee bezig. De diskettes die ik heb zijn 1.44 Mb groot en het programma dat er op moet is 1.40 Mb. Het past niet en ik heb geen grotere diskettes.

Zie hier de instructies voor het uithalen van je harde schijf uit je pc. De instructies gaan over het vervangen, maar ik heb uiteraard gewoon de harde schijf uit de probleem-pc gehaald en op de buurman-pc aangesloten.

Je moet wel eerst je harde schijf SLAVE maken.
Hier zie je goede instructies daarvoor.

Ik zie daarna op de buurman-pc een extra harde schijf.
Bij Documents and Settings vind je de gebruikers van je SLAVE-schijf. Daar vind je o.a. de bestanden die je graag wilt houden. Kopieer ze naar de MASTER-schijf van de buurman-pc.

Maar verder ben ik nog niet. Ik wil alsnog de probleem-pc niet formateren. Er MOET een andere manier zijn.

Weet iemand of ik regedit (en de verdere instructies zoals HIER beschreven) op een SLAVE-schijf kan uitvoeren?
Zo ja, hoe?

Hallo, ook bij mij zelfde probleem. Door een tip ben ik hier terechtgekomen. Ik heb vanaf de cd opgestart. Tot de partitie (1) gaat het goed maar daarna niet meer. De windows systeemmap wordt niet automatisch herkend en ik word gevraagd om de Path in te vullen zonder dat ik zie enige opties. Ik weet dus niet wat ik moet invullen.
???

Ik zit hier momenteel met 3 computers. Ik noem ze:

* Vista-pc: (nieuwe pc, niets mee aan de hand, verbinding met internet)
* Leen-pc: (pc met XP, ter leen om probleem op te lossen)
* probleem-pc: (mijn eerdere pc met Windows XP; logt Windows direct uit na het inloggen)

De laatste omschrijving is dus mijn probleem.

Ik zocht en vond hier de oorzaak van het probleem; het blijkt Adaware te zijn. (had ik idd net geinstalleerd) Er worden drie verschillende oplossingen geboden:

1. Register via het netwerk
Dit lukt niet. Mijn probleem-pc zat nooit op een netwerk. De leen-pc heeft wel op een netwerk gezeten. (ik kan nu o.a. verbinding maken met de Vista-pc)

Kan ik op een andere manier verbinding maken van de leen-pc naar de probleem-pc?

2. Recovery Console
Voordat ik de leen-pc erbij heb gehaald, heb ik eerst het hele huis op z'n kop gezet. Ik kan mijn originele cd-rom nergens vinden. Ik heb wel een minder legale versie van XP op cd-rom (met KEY), maar dat is niet de XP die op de probleem-pc staat. Deze durf ik ook niet te gebruiken, omdat ik bang ben dat dan alle bestanden van mijn probleem-pc verdwijnen.

3. Ntpassword diskette/cd
diskette: Alleen de probleem-pc heeft een diskette-ingang, dus kan ik geen Ntpassword-diskette maken, omdat de andere pc's deze ingang niet hebben.
cd: als ik al een CD-RW vind (ik gebruik ze nooit), dan nog: ben ik mijn bestanden niet kwijt als ik een Ntpassword-CD-RW ga maken?

Wat is de snelste en beste optie?

GELUKT!

Gisteren heb ik er even voor gezeten, maar via de link die ik op 18 maart plaatste ben ik de pagina's van die site stap voor stap doorlopen et voila!

Wat je nodig hebt is een Vista recovery cd (te maken via die site, of leen 'm van een kennis die Vista gebruikt) en een cd of dvd met daarop het bestand 'save me'. Ook dit bestand is te downloaden via die site. De maker van de site adviseert om geen gebruik te maken van een CD-RW of DVD-RW, maar aangezien ik niets anders had, heb ik dit wel gedaan (DVD-RW). En het werkt gewoon! Gewoon branden als iso-bestand.

Als je daarna via de Vista recovery opstart en zodoende terecht komt in de prompt, dan stop je daarna de 'Save me' cd (of dvd) erin en start het bestand op. Dan zie je een welkomsttekstje van de maker (Dan, heet 'ie) en hij gaat je een paar vragen stellen; oa. welke Service Pack je gebruikt. Vervolgens kun je kiezen of je nog een scan gaat doen van Spybot Search&Destroy. Ik heb dat wel gedaan, maar toch weer afgeblazen, omdat de Spybot-scan behoorlijk lang duurde. Vervolgens de pc weer opgestart en klaar was Kees!

Dit is ECHT de oplossing, maar je moet er geduld voor hebben. Je kunt het in een half uur klaar hebben.

Succes!

Laatst bewerkt:
GELUKT!

Gisteren heb ik er even voor gezeten, maar via de link die ik op 18 maart plaatste ben ik de pagina's van die site stap voor stap doorlopen et voila!

Wat je nodig hebt is een Vista recovery cd (te maken via die site, of leen 'm van een kennis die Vista gebruikt) en een cd of dvd met daarop het bestand 'save me'. Ook dit bestand is te downloaden via die site. De maker van de site adviseert om geen gebruik te maken van een CD-RW of DVD-RW, maar aangezien ik niets anders had, heb ik dit wel gedaan (DVD-RW). En het werkt gewoon! Gewoon branden als iso-bestand.

Als je daarna via de Vista recovery opstart en zodoende terecht komt in de prompt, dan stop je daarna de 'Save me' cd (of dvd) erin en start het bestand op. Dan zie je een welkomsttekstje van de maker (Dan, heet 'ie) en hij gaat je een paar vragen stellen; oa. welke Service Pack je gebruikt. Vervolgens kun je kiezen of je nog een scan gaat doen van Spybot Search&Destroy. Ik heb dat wel gedaan, maar toch weer afgeblazen, omdat de Spybot-scan behoorlijk lang duurde. Vervolgens de pc weer opgestart en klaar was Kees!

Dit is ECHT de oplossing, maar je moet er geduld voor hebben. Je kunt het in een half uur klaar hebben.

Succes!

Ik heb precies hetzelfde gedaan, het verliep goed. Maar opstarten deed ie toch nioet, hij ging net als voorheen telkens weer uit.
Maar goed de windows zit er weer op maar heb nu een andere probleem. Innens merkte ik dat ik geen geluid heb. Het blijkt dat er geen audioapparaten geinstalleerd zijn. De Legacy audiodrivers kunnen niet geinstalleerd worden want er zijn geen audioapparaten geinstalleerd. Hier krijg je toch een puntkop van. De windows installatie verliep goed. ???

Ik heb precies hetzelfde gedaan, het verliep goed. Maar opstarten deed ie toch nioet, hij ging net als voorheen telkens weer uit.
Maar goed de windows zit er weer op maar heb nu een andere probleem. Innens merkte ik dat ik geen geluid heb. Het blijkt dat er geen audioapparaten geinstalleerd zijn. De Legacy audiodrivers kunnen niet geinstalleerd worden want er zijn geen audioapparaten geinstalleerd. Hier krijg je toch een puntkop van. De windows installatie verliep goed. ???

Tja, die vraag moet je stellen in een ander forum.
Vreemd dat je een driver niet kunt installeren.
Kijk hier eens...

Als je daar niets aan hebt, adviseer ik je HIER een nieuwe topic aan te maken.

Succes!

Tja, die vraag moet je stellen in een ander forum.
Vreemd dat je een driver niet kunt installeren.
Kijk hier eens...

Als je daar niets aan hebt, adviseer ik je HIER een nieuwe topic aan te maken.

Succes!

Het is inmmiddels al opgelost. De drivers apart geinstalleerd. Ik maakte het voor het eerst mee dat na de windows installatie iets ontbrak zonder enige melding vooraf. Maar goed het werkt nu goed.
Nog bedankt voor alle tips.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan