Lokaal station of partitie

Status
Niet open voor verdere reacties.

serabo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 okt 2006
Ik wilde mijn HP Media Center met XP Prof. vorige week opnieuw opzetten en heb daarvoor de herstel CD (voor de 2e keer) gebruikt. Mijn c-schijf was opgedeeld in C- en E-schijf. Nadat herstel was uitgevoerd was ik mijn E-schijf kwijt!! Alles wat er op stond gewoon weg!!! Volgens HP komt dat omdat ik de CD zou hebben gebruikt, als ik het programma had gebruikt wat op de PC staat was het goed gegaan, maar dit is niet de 1e keer dat ik zo heb gedaan HP:evil: ??!!! Maar goed, janken heeft geen zin, dus maar weer de schijf opdelen. Wat ik nu graag wil weten, wát is het verschil tussen een lokaal station en een partitie? De HP help verteld wél hoe je ze moet maken, maar verteld niet wat het verschil is. Wie heeft hier meer sjoege vandan ik :o ?
Serabo:p

geen verschil,

Lokaal station is de benaming voor een partitie op een lokale harde schijf (en interne) die door windows gegeven word.

Lokaal station

Een harde schijf is net een taart. Als je er een taartpunt van neemt heb je een partitie in dit geval dus een E partitie. Het is vreemd dat je een E partitie noemt, want het zou D moeten zijn. Normaal heb je een actieve partitie C dat is zo vanwege de opstartpartitie. Overigens zijn alle stations op je PC Lokale stations. Zeg maar binnenshuis.Nu is het mogelijk dat je CD/DVD een drijfletter D heeft. Je kunt het volgende proberen. Neem de CD/DVD los (pc uit voor je dat doet) even de kabel eruit. Pc opstarten en afsluiten. Nu zou je na de herstart kunnen zien of de tweede partitie van je harde schijf D geworden is. Daarna de CD/DVD weer aansluiten (pc even uit voor je dat doet) Dan bij de volgende restart zien of de CD/DVD de letter E heeft gekregen. Het is heel goed mogelijk dat de partitieletter dus verkeerd staat en je een en ander schijnbaar kwijt bent. Verder zijn er talloze programma's om de recovery uit te voeren en alle verloren gewaande informatie terug te lezen, want zelfs na een format staat alles nog op de schijf.

Als je een partitie aanmaakt moet je goed oppassen dat je de tweede partitie Secundary maakt. Je mag maar één actieve en verder alleen secundary partities hebben want anders klopt het niet. Let ook goed op dat de grootte van de partitie klopt. Er ontstaat namelijk altijd een 7,8 MB stukje niets. Waarom?, wel omdat daar een actieve bootrecord op kan komen en verder om reserve tracks te hebben.

Laatst bewerkt:
Als eerste moet ik mijn excuus maken omdat ik niet eerder heb gereageerd op de antwoorden van mijn vraag ruim 2 weken terug! Ik heb een poosje in het ziekhuis gelegen, en ben het dom genoeg vergeten, sorry mensen! Het is in zo verre opgelost dat ik nu weer een partitie heb aangemaakt, en mijn PC doet het nu prima. Maar na vier !! verschillende recoveryprogramma's heb ik mijn verloren gegevens niet terug. Er staat gewoon niets meer op! Dikke pech, maar het zij zo! In elk geval bedankt voor de ( overigens waardevolle) reacties!
Serabo

Als eerste moet ik mijn excuus maken omdat ik niet eerder heb gereageerd op de antwoorden van mijn vraag ruim 2 weken terug! Ik heb een poosje in het ziekhuis gelegen, en ben het dom genoeg vergeten, sorry mensen! Het is in zo verre opgelost dat ik nu weer een partitie heb aangemaakt, en mijn PC doet het nu prima. Maar na vier !! verschillende recoveryprogramma's heb ik mijn verloren gegevens niet terug. Er staat gewoon niets meer op! Dikke pech, maar het zij zo! In elk geval bedankt voor de ( overigens waardevolle) reacties!
Serabo

Ik weet niet of je de nieuwe partitie dezelfde grootte hebt gegeven als voorheen want anders klopt de indeling niet en is het lastig gegevens terug te vinden. Het is bijna onmogelijk alle gegevens van een drive te wissen tenzij je Killdisk gebruikt of een andere killer. Je zou kunnen proberen de partitie aan te passen tot de vorige grootte. Een partitie wijzigen is heel eenvoudig. En je verliest geen info.

Ik heb inderdaad de nieuwe partitie exact dezelfde grootte gegeven als de vorige. Vóórdat ik een recovery ging doen heb ik er eerst zoveel mogelijk info hierover vergaart. Vandaag komt een huisvriend die een computerdeskundige meebrengt, die óók nog een poging wil doen om de gegevens terug te halen. Ik houd U op de hoogte van het verloop.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan