Lokale contacts client lezen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Myclos81

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2007
Berichten
157
Hallo,

ik heb een webapp die de lokale contacts in outlook van een client moet lezen. Als ik mijn app lokaal run dan leest hij correct mijn contacts (die ik dan in een gridview steek).

Nu wil ik vanop een webserver een username meegeven zodat hij van de webserver gaat kijken naar de lokale contacts van de username. Dit is de code die ik al heb maar hij zegt dat ik geen verbinding heb. Misschien moet ik verwijzen naar de lokale pst file ?

Code:
var outlookApplication = new ApplicationClass();
NameSpace mapiNamespace = outlookApplication.GetNamespace("MAPI");
Recipient recipient = mapiNamespace.CreateRecipient("gebruikersnaam");
MAPIFolder inbox = mapiNamespace.GetSharedDefaultFolder(recipient, OlDefaultFolders.olFolderInbox);
            MAPIFolder contacts = mapiNamespace.GetDefaultFolder(OlDefaultFolders.olFolderContacts);
            MAPIFolder lala = mapiNamespace.GetSharedDefaultFolder(recipient, OlDefaultFolders.olFolderContacts);

            DataSet ds = new DataSet();
            ds.Tables.Add("Table");
            ds.Tables[0].Columns.Add("FullName");
            ds.Tables[0].Columns.Add("EmailAddress");

            for (int i = 1; i < contacts.Items.Count + 1; i++)
            {
                var contact = (ContactItem) contacts.Items[i];
                string fullName = contact.FullName;
                string emailAddress = contact.Email1Address;
                DataRow rij = ds.Tables[0].Rows.Add();
                rij["fullName"] = contact.FullName;
                rij["EmailAddress"] = contact.Email1Address;
            }

            return ds;
 
Tenzij je client het voor de hele wereld open zet (als dat überhaupt al kan) kun je daar toch nooit bij komen via het inet...
 
Tenzij je client het voor de hele wereld open zet (als dat überhaupt al kan) kun je daar toch nooit bij komen via het inet...

Ah, nu begrijp ik de verwarring. Het is een intranet en het werkt op een application pool met een account die overal aan kan :)

Dus ik had gedacht om op één of andere manie de pst file in te lezen en de contacts te tonen in een gridview. Maar ik weet niet echt hoe.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan