Lokale schijven verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

RRRRRRRRRR

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2010
Berichten
15
Na het instellen van drive mappings en een beetje proberen en spelen.
Zijn op de server de lokale schijven, ook die van de dvd drive verdwenen uit Mijn Computer.
Ze zijn nog wel bereikbaar door gewoon C: in te typen bij deze computer.

In schijf beheer staan ze ook nog met de letters erbij.

Ik heb bijvoorbeeld C helemaal niet gebruikt bij de drive mappings.
Bij de client computers zijn de drives ook weg maar wel toegankelijk.

Ik heb nu alle policies verwijderd en geupdate en opnieuw opgestart, maar het wil niet weg.
Ook wordt een oude drive nog steeds gemapped terwijl ik die policy al lang heb weggegooid.

Weet iemand wat dit kan zijn?
 
Het 'verbergen' van schijven in Verkenner is (o.a.) te regelen via policies. Kijk nog eens goed (bijv. m.b.v. rsop.msc of gpresult) welke policies nu op de server én op de ingelogde gebruiker (Administrator?) van toepassing zijn én van welke policy/policies die afkomstig zijn.
Doe hetzelfde op de werkstations (voor de problemen die je daar hebt).

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb met GPResult het report in html geexporteerd en doorgelezen.
Maar er staat niets over de schijven in.

Ook in rsop is er niets over te vinden, niet op de server en niet op de client, helaas.

Ik snap er niets meer van.


EDIT:
Ik heb het niet echt opgelost, maar wel een soort omweg gevonden.
Ik heb weer een nieuwe GPO aangemaakt, met een drive mapping erin.
En daarbij de optie Show all drives aangezet.

En het werkt om een of andere reden.
C: D: en E: zijn weer zichtbaar.
 
Laatst bewerkt:
Even over de situtatie met wel of niet zichtbaar zijn van lokale schijven op de sever:
Mooi dat je er nu een workaround is, maar van hieruit kunnen we dan niet beoordelen waar het precies aan gelegen heeft.
Ik heb het idee dat er iets 'rechtstreeks' (dus niet via GPO) in de registry is terechtgekomen (er zijn meerdere registry-keys die zich bemoeien met wat Explorer weergeeft).

Concrete extra hulp/tips heb ik dus niet voor je momenteel, hopelijk hebben anderen wat directe zaken die je kunt nakijken voor een oorzaak.

Tijs.
 
Het register heb ik helemaal geen aandacht aan besteed eigenlijk. Kan best dat het probleem daar lag, maar ik betwijfel het omdat ik niets heb gedaan aan het register, ook niet via policies.
Maar ik ben blij dat het werkt nu, bedankt voor de hulp by the way. Ik kon dat rsop.msc nog niet, maar ik zal het wel vaker gaan gebruiken denk ik.:thumb:
 
Ok, fijn dat je voor de server-problemen nu een workaround hebt, maar dan blijft nog het issue van de werkstations.
Graag duidelijkheid over wat je daar nu nog geprobeerd hebt en wat daar uitgekomen is.

We horen het wel.

Tijs.
 
Hoe bedoel je?
Ik weet zelf ook niet waarom heb opeens werkt.
Ik had allle policies verwijderd en later een nieuwe policy gemaakt met de drive mapping (zit niet in server 2003 volgens mij)
En ik heb daar de optie Show All Drives aangezet. Ik weet niet of door die optie alles weer goed was of dat het door de policy zelf kwam, maar ik ben blij dat het werkt, ik ga er niets meer aan veranderen.
Op alle werkstations werkt het ook gewoon weer.
 
Dan had ik dat deel niet goed gelezen...:eek:

Als je vraag nu (gedeeltelijk door jezelf :D) is beantwoord, graag de vraag op opgelost zetten: Klik op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", iets verder naar beneden aan de rechterkant van deze webpagina.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan