Lokaliseren USBpoorten

Status
Niet open voor verdere reacties.

superjude

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2002
Bij het installeren van mn modem voor ADSL lukt het Windows XP Prof niet mn modem te vinden. Ik heb XP niet zolang geleden geinstalleerd, had daarvoor Windoxs 98, maar ook toen had ik al een probleem met het vinden van mn scanner. Het lijkt alsof de USB-poorten niet meer kunnen worden gelokaliseerd. (Het lampje van mn modem brandt namelijk wel, zij het rood)
Hoe kan ik mn USB-poorten weer boven water krijgen?
Dank alvast!

Kijk even in apparaatbeheer of ze daar staan en of er eventueel foutmeldingen bij staan.

Daar staan ze dus niet, of ze moeten van naam veranderd zijn. Heb een printerpoort (LTP) en twee communicatiepoorten. Wel ook iets waarvan ik niet weet wat het is, en waarvan ik me niet kan herinneren dat ik het ooit eerder ben tegengekomen op mn computer, nl Primair IDE-Kanaal en Secundair IDE-kanaal. Kan dat iets met mn nog niet zo lang geleden geinstalleerde CD-writer te maken kunnen hebben?

Nee, primair en secundaire IDE aansluitingen heb je gewoon op je moederbord zitten, daar zit je harde schijf en CD-rom station op aangesloten. Heb je in je apparaatbeheer ook geen onbekende apparaten staan met een geel vraagteken?
Wat voor een computer heb je precies qua moederbord etc?

Nee, geen apparaten met uitroepteken. Heb n PentiumIII, 501MHz, 512MB Ram, slot-1, socket-370, baby-AT sized. Ehm...verder nog iets nodig?
Bestaat er n USB-driver die ik zou kunnen installeren?

ga ff naar je bios, en kijk of de usb poorten wel enabled staan.

Ehm... kan mn BIOS niet meer in omdat ik inderdaad daar de USB-poorten wilde enabelen. Ik vond ze niet, maar dacht wel heel slim het probleem dat ik had met mn A-schijf op te lossen door iets te Enabelen waar Floppy-drive of A-drive stond. Met als gevolg dat ik nu mn A-schijf niet meer kan vinden, en het lukt me niet BIOS in te komen. Heb je n tip?

Je zal het boekje erbij moeten pakken van je moederbord, om te kijken welk jumpertje even opzij moet zetten en daarna weer terug. ( om je bios te resetten)
Ook is het mogelijk om het batterij (knoopcel/z'n zilverkleurig ding er even een min of 10 uit te halen.

Daarna terug plaatsen, en het is weer in orde ( hopen we dan maar)

suc6 Harry.

Batterij eruit al geprobeerd, hielp niet. Maar heb m er geen 10 minuten uit gehad, maar 2 ofzo. Nog eens proberen denk je?

Batterij eruit, kon weer in BIOS, USB-poorten stonden inderdaad op disabled. Probleem nu verholpen. Hoera!

Dank aan u allen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan